67 درصد مبتلایان سرطان معده در مرحله پیشرفته مراجعه می کنند


67 درصد مبتلایان سرطان معده در مرحله پیشرفته مراجعه می کنند

زنجان - ایرنا - فوق تخصص خون و آنکولوژی بیمارستان ولی عصر (ع) زنجان گفت: متاسفانه 67 درصد مبتلایان به سرطان معده در مراحل پیشرفته تری مراجعه که اقدامات درمانی را با شرایط سخت مواجه می کند.

دکتر مینوش مقیمی روز جمعه به خبرنگار ایرنا افزود: بیماری سرطان بیش از گذشته افزایش یافته و بر این اساس باید روی آن متمرکز شده و برای پیشگیری و مقابله با آن اقدامات لازم را انجام داد.
وی اظهار داشت: در بروز بیماری سرطان علل های ارثی و محیطی، زمینه ای و کم تحرکی دخالت دارند اما فاکتورهای متعددی نظیر ارث و محیط در بروز این بیماری نیز تاثیرگذار هستند، اما در انواع مختلف سرطان نیز با علل مختلف و متعدد روبرو هستیم که همین موضوع مبارزه را پیچیده تر می کند.
رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان (مهرانه) استان زنجان ادامه داد: طبق بررسی ها، 40 تا 50 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است و در این میان ارائه آموزش های از قبیل عدم استعمال سیگار، دخانیات و تغذیه سالم امری مهم و ضروری است.
وی اضافه کرد: هم اکنون روش های علمی در بحث مقابله با سرطان و پیشگیری از آن نتیجه بخش بوده و توصیه می شود از خوددرمانی به ویژه در ارتباط با مباحث پیشگیری از سرطان به شکل خودسرانه خودداری کنند.
مقیمی افزود: فعالیت پژوهشی گروه های متخصص می تواند علل اصلی ابتلا به سرطان را شناسایی و در ادامه درمان بیماران عملکرد مناسبی داشته باشند و این در حالی است تشخیص دیر هنگام درمان ها را سخت می می کند.
این فوق تخصص خون و آنکولوژی بیمارستان ولی عصر (ع) ادامه داد: خود مراقبتی (پیشگیری ثانویه) اصل مهم در پیشگیری از سرطان است و شناخت از بدن امری مهم بوده چرا که می توان کوچکترین تغییر را شناسایی کرده و به پزشک متخصص مراجعه کرد.
وی خاطر نشان کرد: به عنوان نمونه، در ارتباط با سرطان پستان با خودمراقبتی می توان در مراحل اولیه، تومور سرطانی را شناسایی و با کمترین هزینه و با درصد خطر بسیار پایین، نسبت به درمان اقدام کرد.
9646/8068

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)