موزه مقدم کجاست؟ (+عکس)


تمامی گردشگران داخلی و خارجی که به تهران سفر می‌کنند حتما به دلیل اشیای...
تمامی گردشگران داخلی و خارجی که به تهران سفر می‌کنند حتما به دلیل اشیای موزه‌ای و گران‌ترین الحاقات موجود در این خانه تاریخی از این خانه بازدید کرده و از آن لذت می‌برند ایام نوروز بهترین فرصت برای بازدید از این خانه زیباست .
پول‌نیوز - خانه و موزه مقدم نام یکی از بناهای تاریخی به جای مانده از دوران قاجار است که در نوروز میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.موزه مقدم محل زندگی خاندان احتساب‌الملک، یکی از درباریان صاحب منصب سلسله قاجار بوده است.

موزه مقدم کجاست؟ (+عکس)

موزه مقدم کجاست؟ (+عکس)

موزه مقدم کجاست؟ (+عکس)

این خانه سپس محمدتقی‌ خان احتساب‌الملک به فرزندش دکتر محسن مقدم استاد باستان‌شناس دانشگاه تهران و همسر فرانسوی‌اش سلما رسید و این زوج با ذوق و علاقه‌ای بی‌نظیر به کار جمع‌آوری آثار تاریخی از سراسر ایران‌زمین پرداختند و از آن‌ها در معماری و تزیین خانه خود استفاده کردند.

موزه مقدم کجاست؟ (+عکس)

در سال ۱۳۵۱ استاد مقدم خانه پدری خود و اشیای گردآوری شده در آن را وقف دانشگاه تهران نمود. پس از فوت استاد محسن مقدم در سال ۱۳۶۶ و همسر ایشان در سال ۱۳۶۹ تولیت این بنا به دانشگاه تهران سپرده شد و امروزه شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر و به ویژه جوانان در این خانه و موزه زیبا هستیم. این مکان از نظر معماری، تاریخچه و همچنین آثار و اشیایی که در آن نگهداری می‌شود دارای ارزش بسیار بالایی است.ل

تمامی گردشگران داخلی و خارجی که به تهران سفر می‌کنند حتما به دلیل اشیای موزه‌ای و گران‌ترین الحاقات موجود در این خانه تاریخی از این خانه بازدید کرده و از آن لذت می‌برند ایام نوروز بهترین فرصت برای بازدید از این خانه زیباست . شما نیز اگر قصد سفر به تهران را دارید تورهای مختلفی وجود دارند که بازدید از جاهای دیدنی تهران را در برنامه‌های خود قرار می‌دهند.


آدرس

موزه مقدم در تهران، خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱ قرار دارد.

دسترسی

اگر قصد سفر با مترو به این موزه را دارید می‌توانید از ایستگاه‌های حسن‌آباد و دانشگاه امام علی (ع) استفاده کنید. این موزه بین این دو ایستگاه مترو قرار دارد و با حدود پنج دقیقه پیاده‌روی در خیابان امام خمینی (ره،، از ایستگاه حسن‌آباد به سمت غرب یا از ایستگاه دانشگاه امام علی (ع) به سمت شرق به آنجا می‌رسید. همچنین با استفاده از اتوبوس‌های مسیر راه‌آهن - پارک وی یا راه‌آهن - تجریش و پیاده شده در ایستگاه البرز (تقاطع خیابان ولیعصر و امام خمینی) و پیاده‌روی کوتاه به سمت شرق در خیابان امام خمینی، می‌توانید به این موزه دسترسی داشته باشید.

ورودی این مجموعه ۳۰۰۰ تومان است که با ارائه کارت دانشجویی می‌توانید از تخفیف بهره‌مند شوید. موزه مقدم همه روزه به جز شنبه‌ها و ایام سوگواری از ساعت ۹ صبح تا ۱۷:۱۵ عصر میزبان شماست.


منبع:کجارو
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته