روش نگهداری از ماهی قرمز (ماهی عید)


روش نگهداری از ماهی قرمز (ماهی عید) ماهی قرمز یا همون ماهی که اول سال از بازار میخرید , تا حالا بهش فک کردین؟ خیلی از آدما فک میکنن این ماهی عمرش کمه و همون 10 یا 15 روز عید یا اگه خیلی شانس بیاره یک ماه زنده است , یا همون چند روز اول […] نوشته روش نگهداری از ماهی قرمز (ماهی عید) اولین بار در مجله اینترنتی حرف تازه. پدیدار شد.

روش نگهداری از ماهی قرمز (ماهی عید)

ماهی قرمز یا همون ماهی که اول سال از بازار میخرید , تا حالا بهش فک کردین؟ خیلی از آدما فک میکنن این ماهی عمرش کمه و همون ۱۰ یا ۱۵ روز عید یا اگه خیلی شانس بیاره یک ماه زنده است , یا همون چند روز اول میمیرن یا بعد عید اگه فرد زیاد به فکر این ماهی باشه اونو میبرن و تو رودخانه ها یا حوض های پارکا رهاشون میکنن چقدر عمر میکنه؟

این ماهی ها که به اسم گلدفیش هستند بیش از ۵ سال هم زنده میمونن بله درسته بیشتر از ۵ سال, ولی باید به چند نکته مهم برای زنده نگه داشتن اونا دقت کرد. ما در این بخش از مجله اینترنتی حرف تازه برای شما روش نگهداری ساده برای ماهی قرمز در خانه رو آماده کردایم.

روش نگهداری از ماهی قرمز (ماهی عید)

مکان مناسب برای زندگی ماهی قرمز چگونه باید باشد؟

اولین موضوعی که می تواند به عنوان یک عامل مهم در عمر بیشتر ماهی موثر باشد، محل زندگی آن است.
ظروفی که در آنها ماهی فروخته می شود، اغلب کوچک است و نباید اشتباه کرد و ماهی ها را در همان ظروف کوچک نگاه داشت. ماهی ها به اکسیژن موجود در آب احتیاج دارند و این اکسیژن از طریق سطح هوایی که با آب در تماس است وارد آب می شود.

هر چه سطح مقطع بالای تنگ کوچک تر باشد، اکسیژن کمتری می تواند وارد آب شود. پس سعی کنید تا آنجا که ممکن است از ظروف کوچک برای نگهداری ماهی ها استفاده نکنید.
بهترین کار این است که یک پمپ هوای کوچک از بازار تهیه کنید با این کار هم اکسیژن لازم برای ماهی را فراهم میکنید و هم تنگ شما زیباتر دیده میشود.

روش نگهداری از ماهی قرمز (ماهی عید)

تمیز کردن تنگ

هرگونه ناپاکی در محیط زندگی ماهی قرمز می تواند منجر به بیماری و مرگ ماهی قرمز شود. برای شستن تنگ ازهیچگونه ماده شوینده استفاده نکنید.

آب مناسب

از آنجایی که ماهی در تمام طول عمر خود در آب می باشد، لذا لازم است آبی که برای زندگی آن انتخاب می کنیم دارای شرایط مناسب زندگی باشد. معمولا استفاده از آب شهری مشکل خاصی برای ماهی های قرمز ایجاد نمی کند. اما قبل از کنار گذاشتن آب برای ظرف ماهی، بگذارید یک دقیقه آب از شیر برود. این کار باعث می شود برخی مواد شیمیایی که احتمالا در لوله رسوب کرده اند بیرون بروند.

برای اطمینان از خارج شدن موادی مانند کلر، باید قبل از عوض کردن آب ماهی ها، بگذارید که آب به مدت یک شبانه روز در ظرف بماند و بعد ماهی را داخل آن بیندازید. همچنین این عمل باعث می شود که آب دمای محیط را گرفته و تغییر آن برای ماهی ها خطری در بر نداشته باشد.

روش نگهداری از ماهی قرمز (ماهی عید)

روش نگهداری ماهی قرمز

روش عوض کردن آب تنگ

آب تعویض شده باید همان شرایط ذکر شده در گامهای بالا را دارا باشد؛ پاک، بدون کلر و با دمای مناسب. تعویض تمام آب تنگ ماهی باعث آسیب به باکتری های مفید رشد یافته در آب تنگ ماهی خواهد شد. ۳۰ درصد از آب تنگ را درون ظرف دیگری بریزید. ماهی قرمز را درون این ظرف بیندازید.
آب تنگ ماهی را خارج کنید و با آب شیر پر کنید. با حرکت چرخشی دست سنگریزه ها به هم بزنید و این آب را از ظرف خارج و دوباره پر کنید. این عمل را چندین بار تکرار کنید تا آب کاملا تمیز شود. این عمل به خارج شدن پسماند های باقیمانده لابه لای سنگریزه ها کمک می کند.

اکنون تمام آب را خارج کنید و آب پاک با دمای مناسب و بدون کلر را جایگزین کنید. (بهتر است در این مرحله به منظور کلرزدایی و بهبود شرایط آب را از شب قبل در جایی قرار دهید تا از نظر دما، میزان PH و خروج کلر به شرایط مناسب نزدیک شود) اکنون ماهی را به همراه همان ۳۰ درصد آب باقیمانده از قبل به درون تنگ ماهی هدایت کنید.

استفاده از سنگریزه

سنگریزه ها علاوه بر زیبایی به خنثی سازی آمونیاک ایجاد شده در آب کمک می کند. پیش از استفاده سنگریزه ها را کاملا زیر شیر آب بشووید. ریختن شن یا ماسه کف ظرف می تواند حس بودن در منزل را برای این ماهی ها بیشتر کند.

روش نگهداری از ماهی قرمز (ماهی عید)

غذای ماهی

ماهی های قرمز کوچک، حیوانات بسیار سخت جانی هستند و هر چیزی را می خورند. اگر در نگهداری آنها مبتدی هستید به شما پیشنهاد می شود از غذاهای آماده آنها که ارزان قیمت هم می باشد تهیه کنید. فقط مطمئن باشید که غذایی را که می خرید مربوط به Goldfish می باشد. ماهی های نیز مانند انسان به پروتئین، ویتامین و … برای رشد و زندگی نیاز دارند.
در ارتباط با غذا دادن باید دقت کنید که دادن زیاد غذا به آنها و ماندن آنها در ظرف باعث آلودگی آب شده و برای ماهی ها خطراتی به همراه خواهد داشت. سعی کنید به مقدار بسیار بسیار کم، در یک نوبت در روز به آنها غذا دهید و مقدار آن باید به گونه ای باشد که غذای اضافی در آب نماند.

نور مناسب

ماهی های قرمز کوچک نیز همانند سایر حیوانات یا گیاهان احتیاج به نور خورشید دارند. محل نگهداری آنها باید به گونه ای باشد که تغییر روز و شب در آن احساس شود. هرگز آنها را در زیر نور مستقیم و شدید آفتاب قرار ندهید.

توجه : ماهیان قرمز از جمله گونه‌های غیر بومی بسیاری مناطق جهان هستند و در مقابل شرایط نامساعد محیطی مقاومند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟