ارتباط میان آموزش و پژوهش را افزایش دهیم/ علوم انسانی تحولات بسیاری داشته است


غفاری گفت: باید بتوانیم ارتباط میان آموزش و پژوهش را در کشور افزایش دهیم و به حوزه علوم انسانی توجه داشته باشیم.

ارتباط میان آموزش و پژوهش را افزایش دهیم/ علوم انسانی تحولات بسیاری داشته استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم افتتاحیه همایش ملی ارتباط علوم انسانی، تولید و صنعت با اشاره به علوم اجتماعی و انسانی در کشور بیان کرد: علوم اجتماعی و انسانی طی سال‌های گذشته تحولات بسیاری داشته‌اند و سبب شده‌اند تا مسائل و موضوعات جدیدی پیش روی کشور باز شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره اقتدار و اهمیت علوم انسانی گفت: اهمیت این علم در گرو این است که بتواند بطور صحیح در عرصه‌های مختلف علمی وارد شود؛ علوم انسانی اگر به مسائلی غیر از دغدغه‌ها توجه کند، نمی‌تواند خود را در عرصه اجتماعی نشان دهد و کاربردی هم نخواهد داشت.

دانشگاه‌ها به پیشبرد برنامه‌ها کمک کنند

وی ادامه داد: باید بتوانیم تا ارتباط میان آموزش و پژوهش را در کشور افزایش دهیم و به دانشگاه‌ها در راستای پیشبرد خود توجه کنیم تا آن‌ها به عنوان مراکز علمی به پیشبرد برنامه‌ها کمک کنند.

غفاری با اشاره به آمار سال ۹۶ و تعداد دانشجویان اظهار کرد: در سال ۹۶ از مجموع ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو که در ۲ هزار و ۴۶۵ مؤسسه آموزشی تحصیل می‌کردند ۴۷ درصد در رشته‌های علوم انسانی، ۲۸.۵ درصد رشته فنی مهندسی، ۸.۲ درصد رشته هنر، ۶.۶ درصد رشته علوم پزشکی و ۶ درصد در علوم پایه مشغول به علم آموزی بودند، اما باید توجه داشت که چه میزان از این دانشجویان توانستند به صنعت وارد شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه هر جا دپارتمان‌های علوم انسانی و اجتماعی وجود داشتند موفق شدیم، گفت: با وجود این دپارتمان‌ها می‌توانیم به توسعه دست پیدا کنیم، زیرا هنگامی که صحبت از علوم انسانی می‌شود توجه به آینده و مسئولیت‌های پیش روی دولت‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید