بیانیه «گام دوم انقلاب» نگاه امیدوارانه به آینده است


بیانیه «گام دوم انقلاب» نگاه امیدوارانه به آینده است

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نگاه امیدوارانه به آینده انقلاب و کشور ویژگی ممتاز بیانیه «گام دوم انقلاب» است.

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برخی دشمنان داخلی و خارجی با خواندن آیه یاس برای ناامیدی مردم ایران تلاش می کنند، افزود: این بیانیه القای ناامیدی از سوی دشمنان را خنثی می کند.
وی با تاکید بر اینکه در این بیانیه چشم انداز آینده و ‌نقشه راه انقلاب تبیین شده است، اضافه کرد: آینده نظام متعلق به جوانان است و مخاطب ویژه این بیانیه این قشر تاثیرگذار هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: معنویت و اخلاق از بندهای دیگر این بیانیه است و‌ رهبری به این نکته تاکید کرده اند که تهاجم فرهنگی دشمن کاملا ملموس است و آنان برای تسخیر قلوب جوان ها دست به هر ترفندی می زنند؛ بر همین اساس تمامی دستگاه های حکومتی وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید به فکر مقابله و مبارزه با تهاجم فرهنگی باشند.
وی بیان کرد: اقتصاد از دیگر محورهای مورد تاکید در بیانیه «گام دوم انقلاب» بوده و در آن به این مهم تاکید شده است که اگر اقتصاد کشور ضعیف باشد، دشمن بر کشور مسلط می شود بنابراین برای اینکه استقلال ملی حفظ شود باید اقتصاد مقاومتی سر لوحه برنامه ها قرار گیرد.
وی افزود: بیانیه «گام دوم انقلاب» همگان را به فساد ستیزی دعوت کرده و بر همین اساس همه مسوولان نظام باید با قاطعیت تمام با فساد مبارزه کنند.
آیت الله شبستری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به حفظ استقلال تاکید و سفارش کرده اند تا عزت ملی و روابط خارجی باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت کشور باشد.
وی افزود: سبک زندگی اسلامی نیز در این بیانیه مطرح شده و حرکت به سمت آن مورد سفارش قرار گرفته است

** بیانیه گام دوم انقلاب صیانت از هفت کانون مهم و کلیدی است
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: هفت نکته کلیدی از جمله «رعایت اخلاق» و «توجه به اقتصاد» در بیانیه گام دوم انقلاب توصیه شده است که رعایت آنها مسیر راه و نقشه راهبردی را پیش روی نظام ترسیم می کند.
آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری بیان کرد: ایشان با اشرافیت کامل نسبت به اوضاع و رصد حرکت های دشمنان، فتنه ها را خنثی می کنند؛ چنانکه یکی از سران استکبار جهانی می گوید «ما با صرف وقت زیاد نقشه های مختلف طراحی می کنیم ولی ایشان با یک سخنرانی همه نقشه های ما را خنثی می کنند».
به گزارش سایت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در باره بیانیه گام دوم انقلاب در 22 بهمن خطاب به مردم ایران ، «انقلاب کبیر اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ی پنجم حیات خود نهاد که اگرچه دشمنان مستکبرش گمان‌های باطلی در سر داشتند اما دوستانش در سراسر جهان، امیدوارانه آن را در گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند دیده‌اند.
در چنین نقطه‌ی عطفی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.
بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد.
این گام دوم، انقلاب را «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) هست» نزدیک خواهد کرد.

8135/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش سفارت ایران در کابل به حمله تروریستی هرات