امام جمعه یزد کاهش ساعت کار اداری بانوان را خواستار شد


امام جمعه یزد کاهش ساعت کار اداری بانوان را خواستار شد

یزد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: وظیفه بانوان در جامعه اسلامی رسیدگی به خانه، خانواده و تربیت فرزندان است، ضروری است ساعت کار اداری آنها چهار ساعت کاهش یابد.

به گزارش روز یکشنبه دفتر آیت الله محمدرضا ناصری یزدی وی در دیدار گروهی از بانوان افزود: حضور زنان در خانه و توجه به مسائل خانواده موضوع مهمی است که نباید از آن غفلت کرد.
وی با اشاره به اینکه نگاه غرب به بانوان، نگاه ابزاری و به عنوان یک کالاست به توجه دین مبین اسلام به زنان و توجه به شرایط و ویژگی های آنها تاکید کرد.
امام جمعه یزد بیان داشت: از منظر مکتب حیات بخش اسلام، زنان از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند و امام خمینی (ره) به زنان نگاه الهی و انسانی داشتند.
ناصری یزدی تاکید کرد: یکی از هدف های دشمنان که سال های متمادی است برای تحقق آن در جامعه ما تلاش دارند فروپاشی کانون خانواده و ضربه زدن به ارزش های الهی است.
وی اظهار داشت: تمام تلاش دشمنان جدایی بین اعضای خانواده و کاهش محبت بین آنها است که باید در این راستا توسط نهادهای فرهنگی و تبلیغی اقدام شود.
این دیدار در آستانه میلاد حضرت زهرای مرضیه و به مناسبت هفته زن و روز مادر برگزار شد.
استان یزد یک ‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در شهرها و بقیه در مناطق روستایی و آبادی‌ها زندگی می‌کنند که 49 درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون یزد امروز در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا مرکز استان گفته بود: از یک میلیون و 138 هزار و 533 نفر جمعیت استان ، 586 هزار و 13 نفر مرد و بقیه زن هستند و برپایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، از 325 هزار و 577 نفر جمعیت شاغل، 47 هزار و 27 نفر زن هستند.
فریبا آیت اللهی جمعیت بیکار استان را 44 هزار 813 نفر بیان کرد و گفت : از این تعداد 23 هزار و 57 نفر مرد و 21 هزار و 756 نفر را زنان تشکیل می دهند.
به گفته وی حدود 70 درصد زنان بیکار دانش آموخته دانشگاه ها هستند در حالیکه از بیکاران مرد 6 هزار و 650 نفر( 26 درصد) دانش آموخته مراکز آموزش عالی می باشند.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون یزد ادامه داد: علی رغم اقدامات بسیاری که سال های اخیر در حوزه بانوان کشور و استان انجام شد هنوز چالش های جدی بر سرراه آنها وجود دارد.
7536/ 2047/




تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان