جزئیات جدید درباره خودسوزی تبعه ایرانی در اردوگاه مهاجران نائورو


جزئیات جدید درباره خودسوزی تبعه ایرانی در اردوگاه مهاجران نائورو

همسر «امید معصومعلی»، جوانی که اقدام به خودسوزی در کمپ مهاجران در جزیره نائورو کرده بود جزئیاتی را درباره علت این حادثه ارائه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی گاردین، همسر «امید معصومعلی» جوان ۲۴ ساله ایرانی که در ژوئن سال ۲۰۱۳ [اردیبهشت ۱۳۹۵] در اردوگاه مهاجران جزیره نائورو اقدام به خودسوزی کرده بود، جزئیات جدیدی درباره علل این حادثه در را با گروه تحقیق در میان گذاشت.

این زن که نخواست نامش فاش شود تصویری سیاه از زندگی شان پس از ترک ایران در سال ۲۰۱۳ و سفر به استرالیا ارائه داد و به جزئیاتی درباره مرگ همسرش پرداخت.

جزئیات جدید درباره خودسوزی تبعه ایرانی در اردوگاه مهاجران نائورو

او امروز دوشنبه به کمیته تحقیق و پزشکی قانونی دادگاه شهر بریزبن استرالیا گفته است پس از آنکه قایقشان در مسیر رسیدن به این کشور توقیف شد به جزیره کریسمس و از آنجا به مرکز بازداشت مهاجران در جزیره نائورو منتقل شدند.

به گفته این زن، دسترسی به آب، ارتباطات و خدمات پزشکی در جزیره نائورو بسیار محدود بود و آن‌ها فقط یک بار در روز غذا می‌خوردند، زیرا سیار وعده‌ای غذایی قابل خوردن نبود.

او گفت: بهداشت در بدترین حالت بود و دوش آب در سه دقیقه قطع می‌شد. هنگامی که به مسئولان کمپ اعتراض می‌کردیم، می‌گفتند به کشور خودتان بازگردید. اگر به دلیل هوای گرم بیمار می‌شدیم، تنها راه حل آن آب بود. شرایط برای زنان و کودکان اسف بار بود.

با این حال، سخت‌ترین بخش زندگی در این اردوگاه عدم اطلاع رسانی مسئولان کمپ درباره وضع زندگی مهاجران بود.

این زن در توضیح علت خودسوزی امید معصومعلی اظهار داشت پس از آنکه همسرش از گفتگو با نمایندگان سازمان ملل درباره وضع ناگوارشان در جزیره نائورو ناامید شد، خودسوزی کرد.

او گفت: در آوریل ۲۰۱۶ نمایندگان سازمان ملل به جزیره نائورو آمدند تا درباره وضع پناهجویان تحقیق کنند. پس از گفتگو با نمایندگان، آن‌ها نیز به این نتیجه رسیدند که رفتار مسئولان کمپ با مهاجران صحیح است. این موضوع باعث ناامیدی من و همسرم شد. همسرم با دیدن ناامیدی من دست به خودسوزی در مقابل نمایندگان سازمان ملل زد.

شااین ذکر است پس از اقدام به خودکشی این جوان ایرانی، به رغم انتقال او به بیمارستان به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد.

آمار‌ها نشان می‌دهد برخورد غیرانسانی با مهاجران در کمپ‌های استرالیا سالانه موجب خودکشی تعداد زیادی از آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟