زنان باید با الگو پذیری از حضرت فاطمه در برابر مشکلات قد علم کنند


زنان باید با الگو پذیری از حضرت فاطمه در برابر مشکلات قد علم کنند

سنندج - ایرنا - عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: زنان امروز با الهام و الگو پذیری از شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) در برابر مشکلات اقتصادی و سیاسی قد علم کرده و با این مشکلات مبارزه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناهید همتی روز دوشنبه در نخستین همایش بانوی انقلاب با اشاره به نقش زنان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، بانوان وظیفه ای بسیار سنگین و رسالتی خطیر بر دوش دارند و با الگو پذیری از حضرت فاطمه زهرا (س) باید در برابر مشکلات دنیای کنونی مقابله کنند.
وی اضافه کرد: مادران شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس لباس رزم بر تن فرزندان خود می کردند که این نشان از الگو پذیری آنان از حضرت فاطمه زهرا (س) است.
این مدرس دانشگاه با اشاره به دیدگاه امام راحل در مورد شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) اضافه کرد: با تاسی از فرمایش ایشان، فضایل این بانو همتراز با فضایل بینهایت حضرت رسول (ص) و یکی از معجزات تاریخ و افتخارات دنیا است.
وی گفت: با توجه برخی آسیب های اجتماعی و نقش زنان در آنها، برخی از بانوان نقش تربیتی خود را فراموش کرده و فرزندان را با ابزارهای جدید سرگرم می کنند.
همتی اضافه کرد: خانواده ها باید در تربیت فرزندان نقش اصلی داشته باشند و از الگوهای اسلامی پیروی کنند.
به گزارش ایرنا در این مراسم به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و روز زن 40 نفر از بانوان شهرستان بانه فعال در حوزه های مختلف تقدیر شدند.
نخستین همایش بانوی انقلاب که در سالن اجتماعات دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری بانه برگزار شد.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3034


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین