دفاعیه‌ی سرپرست پرسپولیس: برانکو محدودیتی برای جذب بازیکن نداشت


ما در خرید بازیکن هیچ محدودیتی برای برانکو نداشتیم. همه‌ی بازیکنانی را که او می‌خواست، جذب کردیم و امیدواریم نتیجه خوبی در آسیا حاصل شود.

انتقادها از سرپرست باشگاه پرسپولیس و منفعل بودنش هنوز بر سر زبان‌هاست و شاید به همین دلیل ایرج عرب در صدد دفاع از خود برآمده. دفاعیه‌ای مفصل که در این چند مورد خلاصه شده است:

* بخش عمده کار در پرسپولیس به مربوط به گذشته است. بودجه سالانه ما مربوط به حال است اما مجبوریم بخشی از این بودجه را به گذشته و اتفاقات آن اختصاص بدهیم. این خیلی به باشگاه فشار می‌آورد و برنامه‌ریزی‌های ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

* مشکل مالی همیشه هست ولی ما هزینه‌ها را مدیریت می‌کنیم. بیشتر دنبال این هستیم که باشگاه را به درآمدهای پایدار برسانیم. باشگاه پرسپولیس برای درآمدزایی پتانسیل زیادی دارد که باید روی آن کار شود اما این مسئله وقت و فرصت می‌خواهد.

* هیچ محدودیتی نیست و من ندیدم آقای سلطانی‌فر بین پرسپولیس و استقلال فرق بگذارد. کمک‌هایشان هم کمک فکری است. اصلا وزارتخانه اجازه ندارد به ما کمک کند. پرسپولیس و استقلال هردو باشگاه دولتی هستند و هر محدودیتی که برای استقلال وجود دارد، برای پرسپولیس هم وجود دارد. بحث اسم نیست. باشگاه و شرکت دولتی یک تعریف دارد که در آن قوانین اعلام شده. ما تابع قوانین دولتی هستیم چون شرکت دولتی است طبیعتا آن چابکی شرکت خصوصی را ندارد. الان کلیت نظام، کشور، وزارت‌خانه و اینها به این نتیجه رسیدند که دو باشگاه خصوصی شوند بخاطر این است که باشگاه‌های خصوصی می‌توانند فعالیت سریعتری داشته باشند.

* این هجمه‌ای که از سوی باشگاه‌ها نسبت به پرسپولیس وجود دارد بخاطر این است که باشگاه مهمی هستیم. چون آدم‌های مهمی در پرسپولیس هستند، همیشه زیر ذره‌بین قرار داریم.

* در تلاش هستیم که چمن ورزشگاه کاظمی را احیا کنیم. ایراد ورزشگاه شهید کاظمی این است که اجاره‌ای است و شما نمی‌توانید روی ورزشگاه اجاره‌ای سرمایه‌گذاری کنید. ما هم دنبال کارهایی بودیم که هم فضا را توسعه بدهیم و زمین شماره دو تاسیس کنیم تا کمک حال تیم باشد.

* خیلی‌ها فکر می‌کنند درآمد بلیت‌فروشی به جیب اسپانسر می‌رود در حالی که اصلا اینطور نیست. خب در این صورت هر چه کاهش بلیت فروشی داشته باشیم درآمد باشگاه کمتر می‌شود، اگر بلیت ارزان شود سطح درآمدی باشگاه پایین می‌آید که این خوب نیست. باشگاه همین الان و با همین وضع مالی هزار مشکل دارد. اسپانسر کار فروش بلیت را انجام می‌دهد، ما الان اگر به اسپانسر بگویم قیمت بلیت را کم کن این کار را انجام می‌دهد. باشگاه‌هایی هم که بازی‌هایشان را رایگان می‌‌کنند، خصوصی هستند و ما دولتی. درآمد ما محدود است و باید روی همه درآمدهای ریز و درشت‌مان حساب کنیم تا باشگاه را بچرخانیم.

* ما از طریق حامی مالی و بلیت‌فروشی درآمد مستقیم داریم. بحث تبلیغات محیطی هم داستان خودش را با سازمان لیگ دارد و حق پخش هم که کلا نمی‌دهند.

* ما در خرید بازیکن هیچ محدودیتی برای برانکو نداشتیم و همه‌ی بازیکنانی را که او می‌خواست، جذب کردیم. تمام امکانات را هم فراهم کرده‌ایم. اردوی خوبی در قطر داشتیم و امکانات رفاهی و پزشکی را آماده کردیم. امیدواریم نتیجه خوبی در آسیا حاصل شود.

* تا زمانی که در مورد هر چیزی از ما درخواست رسمی نشود، همه چیز گمانه‌زنی است و ما نمی‌توانیم در مورد گمانه‌زنی اظهارنظر کنیم. برانکو مربی ماست و حرفه‌ای هم هست و با قدرت کارش را انجام می‌دهد.

* باشگاه پرسپولیس نیاز به درآمد دارد، بازیکن هزینه دارد، هتل هزینه دارد، مسافرت هزینه دارد، تمرین هزینه دارد، میزبانی هزینه دارد. ما الان اگر بازی با نماینده عربستان در ایران برگزار می‌شد برای‌مان حداکثر ۳۰۰ میلیون هزینه داشت اما میزبانی از عربستانی‌ها در خارج از ایران برای ما نزدیک به ۲ میلیارد تمام می‌شود.

* من دو روز پیش ۳۷۰ میلیون یک مالیاتی را پرداخت کردم که برای سال ۹۱ است. یک‌ نفر هم امروز به باشگاه آمده که ۶۰ هزار دلار طلب دارد، ۶۰ هزار دلار می‌شود ۸۰۰ میلیون تومان. مگر باشگاه چقدر درآمد دارد؟

* بیشتر بدهی‌های پرسپولیس پرداخت شده ولی این دست بدهی‌ها در سیستم ثبت نشده است.

* ما در تیم‌های پایه زمین تمرین‌شان را تمدید کردیم، زمین چمن ورزشگاه کاظمی را ترمیم کردیم، کل فضای مجازی پرسپولیس را ساماندهی کردیم و ظرف چند روز آینده تمام صفحات مجازی رسمی باشگاه را از طریق سایت اعلام می‌کنیم.

11 – 670


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ملاثانی سیبل مشترک مدعیان صعود؛/ مهاجری، نماینده انتقام بالانشین‌ها از استقلال!