کوچک‌ترین پسر دنیا به خانه رفت +عکس


نوزادی ژاپنی که هنگام تولد تنها 268 گرم وزن داشت و رسانه‌ها از او به عنوان کوچک‌ترین پسر دنیا یاد می‌کنند، پس از دو ماه حضور در بیمارستان و رسیدن به وزن 3.2 کیلوگرم مرخص شد و به خانه رفت.

به گزارش فانوس، نوزادی که هنگام تولد تنها ۲۶۸ گرم وزن داشت، پس از چند ماه مراقبت در یکی از بیمارستان‌های ژاپن مرخص شد. بیمارستان دانشگاه کیئو در کشور ژاپن با اعلام این خبر توضیح داد این نوزاد پسر که در ماه اوت با کم وزنی مفرط به دنیا آمد و پزشک‌ها از بیم به خطر افتادن جان او مجبور شدند به مدت چند ماه او را تحت مراقبت قرار دهند، با رسیدن به شرایط ایده‌آل توانست به خانه برود.

مادر این نوزاد پسر که رسانه‌ها از او به عنوان کوچک‌ترین پسر دنیا نام می‌برند، در گفتگو با خبرگزاری رویترز ضمن ابراز خرسندی از تلاش کادر پزشکی بیمارستان و سلامتی فرزندش اعلام کرده که پس از زایمان و مطلع شدن از وضعیت نوزاد امید زیادی به زنده ماندن او نداشت.

کوچک‌ترین پسر دنیا به خانه رفت +عکس

گفتنی است؛ پیش از این رکورد قبلی کم وزن ترین نوزاد پسر جهان به کودکی آلمانی اختصاص داشت که در سال ۲۰۰۹ تنها با ۲۷۴ گرم وزن به دنیا آمده بود. بر اساس این گزارش کوچکترین نوزاد دختر نیز سال ۲۰۱۵ در آلمان با وزن ۲۵۲ گرم پا به جهان گذاشته بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان