استقلال - العین: قرار ما ساعت 19:00


بازی با العین امارات که سه شنبه شب ساعت 19:00 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود فرصت بزرگی برای بازگشت استقلال به لیگ قهرمانان آسیا است، فرصتی حیاتی.

استقلال به آسیا آماده باش می‌دهد؟

وبازهم لیگ قهرمانان آسیا و بازهم العین! این تقابل ها میان آبی ریشه دارپایتخت و تیم پرعنوان اماراتی تمامی ندارد. سال ها است استقلال و العین درلیگ قهرمانان آسیا با هم روبه رو می‌شوند. تقابلی که گاهی برنده اش نماینده فوتبال ایران بوده و گاهی هم نماینده فوتبال امارات. سه شنبه شب باردیگراستقلال والعین دربرابرتماشاگران ایرانی رخ دررخ هم قرارمی‌‌گیرند وهیچ نتیجه ای جزپیروزی نه آبی‌دلان را راضی خواهد کرد ونه استقلال را به لیگ قهرمانان آسیا بازخواهد گرداند. حتی مساوی هم برای استقلال شکست است؛ بدون تعارف!

***

خاطره تلخی که استقلال ازالعین دارد هیچ گاه ازذهن پاک نخواهد شد. شکست 6بریک دوسال پیش به زمانی که علیرضا منصوریان هدایت آبی‌ها را دردست داشت، به عنوان یکی ازاسفبارترین باخت ها درتاریخ باشگاه باقی مانده است. درست مانند آن 6تایی که سال 52ازرقیب سنتی متحمل شدند. این جورشکست ها هم ازمنظری می‌تواند همواره استقلال را مقابل این دو رقیب با جدیت بیشتری به میدان بفرستد، کما اینکه دیدیم به رغم باخت سنگین سال ها پیش مقابل سرخ ها اما استقلال درمجموع شکست های بیشتری را درتاریخ بازی های رودررو به رقیب سنتی اش تحمیل کرده است. العین هم می‌تواند مانند پرسپولیس باشد و درعرصه بازی های آسیایی که بارها با استقلال نیزهم گروه شده، شکست های متعددی را ازاستقلال پذیراباشد. گرچه فصل پیش نشد، آن انتقامی که مد نظرآبی‌ها بود _البته به لطف داور_ازالعینی ها گرفته شود اما هم گروهی دوباره با این تیم نام آشنای اماراتی این فرصت بزرگ را پدید آورده تا استقلال بتواند به تاسی ازآن شکست سنگین دو فصل پیش العین را درتهران با باختی سنگین بدرقه کند.

استقلال امروزبه رغم آنکه دراولین بازی فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شکست عجیبی را مقابل الدحیل تحمل کرد، اما ازظرفیت های کافی برای جبران آن باخت وپیروزی بزرگ مقابل العین برخورداراست. استقلال با دراختیارداشتن بازیکنانی همچون پاتوسی، ایسما، منشاء، چشمی، منتظری، طارق همام، باقری، علی کریمی و خیلی های دیگرکه اگرروی فرم باشند، راه پیروزرا همواره خواهند کرد، می‌تواند سه شنبه شب کاری با مهمانش کند که همیشه درخاطرش باقی بماند.

رسیدن به این مهم مستلزم انتخاب استراتژی درست، ترکیب مناسب و همراهی 90دقیقه ای هواداران استقلال است واگراین3فاکتورهای مهم درکنارشانس و اقبال به خوبی با هم جفت و جورشوند، استقلال بی گمان برنده جدال مهم با العین خواهد بود. استقلال بازی اول درلیگ قهرمانان آسیا را خوب شروع کرد اما پایان بسیارتلخی نصیبش شد ودرنیمه دوم آن بازی به کلی شیرازه اش ازهم پاشید. استقلال به خصوص وینفردشفر باید بداند که رقبای آسیایی مانند تیم های داخلی نیستند که ازیک نیمه گل نزدن مایوس شوند و تا پایان بازی تلاشی چشمگیرخواهند داشت. شایدبازیکنان وسرمربی استقلال بعد ازاینکه با تساوی نیمه اول آن بازی را به پایان بردند تصورمی‌کردند ازقطربا دست پربه تهران بازمی‌گردند اما اتفاقاتی درآخربازی رقم خورد که می‌تواند درس بسیاربزرگی برای آبی‌ها باشد.

احتمالا شفربرای بهبود اوضاع فنی تیمش تغییراتی را درترکیب استقلال ایجاد خواهد کرد که این تحولات ازهمان چارچوب دروازه اعمال خواهد شد و بعید نیست که نمایش ضعیف رحمتی دربازی با الدحیل سرمربی استقلال را به سمت سیدحسین حسینی سوق دهد وازاین دروازه بان استفاده کند. حضوروریا هم درهاله ای ازابهام است اما آخرین خبرها دال بربازی کردن این بازیکن است، هرچند وریا مصدومیت دارد. دردفاع میانی اما دانشگرنیمکت نشین خواهد شد وبعید است که جایی درترکیب اصلی تیمش داشته باشد.دردیگر پست ها احتمال بروزتغییرات هست که نیمکت نشینی فرشید اسماعیلی می‌تواند یکی ازبزرگ ترین احتمالات درخط میانی باشد.

به هرحال استقلال باهرترکیبی مقابل العین قراربگیرد، انتظاری جزپیروزی ازاین تیم نیست وشفروشاگردانش باید قابلیت بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشند. اگرتیم شفربه هردلیل ازپیروزی دربازی با العین محروم شود ونتواند 3امتیازبازی خانگی را بگیرد، کارش برای صعود ازاین گروه بسیارسخت ودشوارخواهد شد وحتی می‌شود گفت به کمترازنصف خواهد رسید. شکست های آسیایی شاید درنگاه اول چندان مهم به نظرنیاید اما خواهیم دید که اگراین باخت ها تکرارشود، اثراتش را درلیگ هم برپیکره استقلال باقی خواهد گذاشت، بنابراین شفروشاگردانش محکوم به پیروزی دراین بازی بزرگ هستند و باید ازامتیازمیزبانی نهایت بهره را ببرند وبرنده میدان رقابت با العین را ترک کنند.

استقلال والعین با لباس اصلی

استقلال - العین: قرار ما ساعت 19:00---

درنشست قبل ازبازی مشخص شد که دوتیم می‌توانند با همان لباس های اصلی مقابل هم قراربگیرند. حضورحاجیلو درنشست پیش ازبازی با العین با طرح مسائل گوناگون درباره هماهنگی های میان دو تیم همراه بود که درنهایت وضعیت رنگ لباس دو تیم هم مشخص شد. البته استقلال به دلیل میزبانی می‌تواند هرپیراهنی را تن کند.

کایو وعبدالرحمان غایبان بزرگ العین

استقلال - العین: قرار ما ساعت 19:00---

کایو بعد از آنکه در جریان دیدار هفته هفدهم لیگ برتر امارات مقابل شباب الاهلی دبی مصدوم شد، از ابتدای نیمه دوم از ترکیب العین خارج شد و به دلیل آسیب دیدگی در نخستین بازی آسیایی برابر الهلال عربستان حضور نداشت که حالا جدال با استقلال را نیز از دست داده است.

محمد عبدالرحمن، ملی پوش اماراتی العین نیز که بعد از چهار حضور ثابت در ترکیب مسابقات لیگ، در دیدار با الهلال عربستان حضور تعویضی در زمین داشت، دیگر بازیکنی است که در فهرست العین برای دیدار مقابل استقلال ایران حضور ندارد و همراه تیمش به تهران سفر نکرده است.

ترکیب احتمالی استقلال

دروازه بان: سیدحسین حسینی(مهدی رحمتی)

مدافعان میانی: پژمان منتظری، آرمین سهرابیان

مدافعان کناری:وریاغفوری(فرشادمحمدی مهر)، امیدنورافکن

هافبک ها:فرشیدباقری، روزبه چشمی، علی کریمی، طارق همام(داریوش شجاعیان)

مهاجمان:پاتوسی، منشاء

10-1


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نقشه پی‌اس‌جی برای جذب جانشین/ کیلیان بازار را به‌هم می‌ریزد: اثر پروانه‌ای امباپه!