امضای پنج سند همکاری میان تهران و بغداد


امضای پنج سند همکاری میان تهران و بغداد

ایران و عراق بر توسعه در حوزه عملیات نفتی و صنعتی، بهداشت و سلامت و تسهیل در روابط تجاری تاکید کردند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بغداد‎؛ آخرین دیدارها و ملاقات های رئیس جمهور کشورمان در سفر به عراق به شرح ذیل است ...

دیدار سران سیاسی عراق با رئیس جمهور کشورمان

سران سیاسی عراق با آقای روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره موضوعات دو جانبه ،‌منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.
عمار حکیم رییس جریان حکمت و فالح الفیاض رییس بسیج مردمی عراق با حضور در محل اقامت رییس جمهوری اسلامی ایران در بغداد ،‌جداگانه با آقای روحانی دیدار کردند.

امضای پنج سند همکاری میان تهران و بغداد امضای پنج سند همکاری میان تهران و بغداد امضای پنج سند همکاری میان تهران و بغداد امضای پنج سند همکاری میان تهران و بغداد
#carousel69767, #thumbs69767 , #carousel_desc69767 #carousel-wrapper69767 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper269767 .caroufredsel_wrapper img #carousel69767 span #carousel69767 img #thumbs69767 a, #thumbs69767 img #carousel_desc69767 span #carousel69767 span, #carousel69767 a, #thumbs69767 span, #thumbs69767 a #carousel69767 img #thumbs69767 img #carousel69767 span #carousel_desc69767 span #thumbs-wrapper69767 #thumbs69767 a #thumbs69767 a:hover, #thumbs69767 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail69767 .next_thumbnail69767:hover .prev_thumbnail69767 .prev_thumbnail69767:hover .next_thumbnail69767, .prev_thumbnail69767
دیدار رییس جمهور با نخست وزیران سابق عراق

آقای روحانی رییس جمهور در دومین روز از سفر به عراق با نخست وزیران سابق این کشور دیدار و گفتگو کرد.
آقای روحانی در دیدار با آقایان حیدر العبادی و نورالمالکی و نیز بشیر جرجیس کاردینال مسیحی عراق بر هوشیاری ملت های منطقه و نیز عراق در مقابله با توطیه های دشمنان و تروریست ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار با حیدر العبادی نخست‌وزیر سابق عراق، با ابراز خرسندی از نشاط و فعالیت مسئولان عراقی، در روند توسعه این کشور و توسعه روابط و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران، ‌گفت: خوشبختانه روابط دولت‌ها و ملت‌های ایران و عراق، همواره روند مثبتی داشته و مسئولان دو کشور مسیر توسعه روزافزون مناسبات را به خوبی دنبال کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، دکتر روحانی اظهار داشت: امروز باید با گسترش ارتباطات میان فعالان سیاسی و احزاب و روابط علمی میان دانشگاه‌های دو کشور و توسعه روابط دو ملت در جهت گسترش بیش از پیش همکاری‌های تهران – بغداد در بخش‌های مختلف از جمله تجاری، اقتصادی و آموزش‌های عالی مشترک تلاش کنیم.
حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق نیز در این دیدار با مهم توصیف کردن سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق، گفت: دو کشور در سال‌های گذشته روابط و همکاری‌های بسیار نزدیکی بویژه در مبارزه با تروریسم در منطقه داشته‌اند و امروز باید تلاش کنیم تا مناسبات فی‌مابین در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و تجاری بیش از پیش گسترش یافته و استمرار داشته باشد.
نخست وزیر سابق عراق افزود: همه احزاب و سیاسیون عراق از گسترش همکاری‌ها و روابط با جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند و هیچ عاملی نمی‌تواند در این روابط استراتژیک خدشه‌ای وارد کند.

دیدار حسن روحانی به نخبگان عراقی

اقای روحانی رییس جمهور امروز در دومین روز از سفر به عراق با نخبگان عراقی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار گفت ملت عراق و سوریه با ایستادگی در برابر تکفیری‌ها توطئه‌های استکبار را نقش بر آب کردند.

رییس جمهور همگرایی و وحدت بین گروههای عراقی را موجب تحکیم امنیت این کشور دانست.

گزارش اختصاصی خبرگزاری صدا و سیما

جمهوری اسلامی ایران و عراق بر توسعه در اقدامات عملی در حوزه عملیات نفتی , صنعتی , بهداشت و سلامت و تسهیل در روابط تجار و بازرگانان و نیز طرح راه آهن بصره-شلمچه تاکید کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

از تجهیزات نیروهای ویژه ارتش آمریکا که اکنون در اختیار سربازان عادی قرار دارد!(+عکس)