سرمایه گذاری در بازار خودرو سودده است یا زیان ده؟


صنعت بیمه -یکی از راه‌های معمول سرمایه‌گذاری در ایران، خرید خودرو است. در واقع عده‎ای از...

سرمایه گذاری در بازار خودرو سودده است یا زیان ده؟صنعت بیمه -یکی از راه‌های معمول سرمایه‌گذاری در ایران، خرید خودرو است. در واقع عده‎ای از مردم اتومبیل را نه به چشم یک کالای مصرفی که به چشم یک فرصت برای سرمایه گذاری دیده و از هر فرصتی برای خرید خودرو استفاده می‌کنند.

اما سؤال اینجاست که آیا در شرایط فعلی سرمایه ‌گذاری در بازار خودرو، سودده است یا خیر؟
در ماه‌های اخیر ظرفیت فروش فوری خودرو سازان در کمتر از چند ثانیه پر می‌شود. خودروسازان نیز با استفاده از این استقبال که بیشتر تحت‌تأثیر هیجانات بازار است، به افزایش قیمت خودروها می‌پردازند.

این در حالیست که خودروسازان اغلب در تاریخ‌های مشخص شده نه تنها خودروها را تحویل خریداران نمی‌دهند، بلکه در برخی موارد، خریدار حتی رنگ خودروی ثبت‌نامی خود را نیز نمی‌داند.
همچنین با توجه به نوسانات شدید بازار در شرایط فعلی، نمی‌توان قیمت خودرو را در روزهای آینده پیش‌بینی کرد. بنابراین بازار خودرو از پرریسک‌ترین بازارهای حال حاضر ایران بوده و برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی نیست.

از سودهای شخصی که بگذریم از آنجایی که همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم نباید به اقتصاد کشور بی‌توجه باشیم. در حالیکه تنها دقایقی پس از فروش فوری خودروسازان کشور، عده اندکی که موفق به خرید شده‌اند، حواله‌های خود را در اینترنت با سود بالایی به فروش می‌گذارند. واقعیت این است که دلالی نمی تواند سبب بهبود اقتصاد کشور شود، زیرا خودرو یک کالای مصرفی است و خرید خودرو به منظور سرمایه‌گذاری هیچ کمکی به چرخیدن چرخ اقتصادی کشور نخواهد کرد.

شرایط فعلی اقتصادی کشور ایجاب می‌کند تا اگر در مورد بازارهای مختلف سرمایه‌گذاری اطلاعاتی نداریم، به دنبال روش‌هایی کم‌ریسک اما پربازده برای سرمایه‌گذاری باشیم.

یک سرمایه‌ گذاری کم‌ریسک با بازده قابل توجه
تکنولوژی در تمام عرصه‌های زندگی انسان رسوخ کرده و به اشکال مختلف به خدمت انسان درآمده است. دنیای اقتصاد و سرمایه‌گذاری هم از این اتفاق دور نمانده و از مزایای استفاده از تکنولوژی سود می‌برد. در کشورهای پیشرفته روش‌های جدید و جالبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که تکنولوژی نقش مهمی در آن ایفا می‌کند، یکی از این روش‌ها، وام‌دهی فرد‌به‌فرد (Peer To Peer Lending) است. در کشور ما نیز پلتفرم «ایران‌رنتر» از طریق انطباق این روش با ساختارهای قانونی و شرعی کشور اقدام به فروش اقساطی کرده است؛ با این تفاوت که در این روش سرمایه‌گذاران می‌توانند با تأمین وجه مورد‌نیاز برای خرید کالای مورد‌تقاضای مشتریان یک سرمایه‌گذاری هوشمند داشته باشند.

در واقع ایران‌رنتر واسطی میان خریداران اقساطی و تأمین‌کنندگان وجه وسایل یا همان سرمایه‌گذاران است.

از آنجایی که گزارش‌ها بیانگر کاهش قدرت خرید همه اقشار جامعه است. فروش اقساطی می‌تواند به توانایی خرید افراد کمک کرده و به همین دلیل سرمایه‌گذاری از طریق تأمین وجه در ایران‌رنتر، که موتور محرک این سایت شناخته می‌شود می‌تواند نقش قابل‌توجهی در روند بهبود اقتصاد کشور داشته باشد.

برای سرمایه ‌گذاری در ایران‌ رنتر توزیع و مدیریت ریسک از طریق تعیین سقف 5 میلیونی برای خرید اقساطی و تقسیم سرمایه سرمایه‌گذاران میان افراد مختلف صورت می‌گیرد. اعتبارسنجی هوشمند خریداران، بازده قابل توجه، شرعی بودن این روش و ارائه پنل اختصاصی به تأمین‌کنندگان از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این پلتفرم فروش اقساطی به شمار می‌رود.

در شرایطی که به دلیل نوسانات اقتصادی ارزش پول شما با نگهداشت آن کم می‌شود، سرمایه گذاری نقش مهمی ایفا می‌کند. بهتر است قبل از آنکه دیر شود روشی مناسب برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.



منبع:اقتصاد آنلاین


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روایت شهادت رئیس‌جمهور از زبان مدیرعامل موسسه ایران