مقام فلسطینی اقدام آمریکا در حذف واژه اشغالی از جولان را محکوم کرد


مقام فلسطینی اقدام آمریکا در حذف واژه اشغالی از جولان را محکوم کرد

تهران – ایرنا – 'نبیل ابو ردینه' سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطینی چهارشنبه شب اقدام آمریکا در حذف واژه اشغالی از اراضی فلسطینی و بلندی ها جولان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، ابو ردینه افزود: تصمیم آمریکا برای حذف واژه اشغالی از اراضی فلسطینی و بلندی های جولان ادامه سیاست های خصمانه دولت آمریکا علیه مردم فلسطین و نقض قطعنامه های بین المللی است.
سخنگوی محمود عباس گفت: اقدام آمریکا این واقعیت را هرگز تغییر نخواهد داد که سرزمین فلسطین و جولان اراضی هستند که براساس قطعنامه های سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی در اشغال اسرائیل است.
وی تاکید کرد: این تصمیم بخشی از برنامه آمریکا برای اجرای طرح موسوم به معامله قرن و از بین بردن مساله فلسطین است.
پیش تر «مایک کوزک» رئیس دفتر دمکراسی، حقوق بشر و کارگری آمریکا در تشریح گزارش سالانه خود از واژه اشغالی برای بلندی های جولان استفاده نکرد.
وی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید در سال گذشته نوار غزه، سرزمین های فلسطین و بلندی های جولان به عنوان سرزمین های اشغالی نامیده می شد؛ اما اکنون گفته اید که از سوی اسرائیل کنترل می شود، گفت: درباره شرایط سرزمینی باید گفت که این مساله حقوقی است نه انسانی. می خواهیم فقط درباره وضعیت حقوق بشر در آن سرزمین گزارش دهیم. چه سرزمینی اشغالی باشد یا نباشد، معنای قانونی دارد. آنها تشکیلات مختلف اختیارات گوناگون دارند و برای مشخص کردن تمام مناطق شرایط دشواری خواهد بود.
رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 1967 میلادی با اعراب منطقه جولان که متعلق به سوریه بود را اشغال کرد.
شبک**9365**1392

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا