سازمان ملل خواستار حمایت از مردم آسیب پذیر و آوارگان سوری شد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) به نقل از شین هوا‏‏ ،بسیاری از مسئولان سازمان ملل متحد روز...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شین هوا‏‏ ، بسیاری از مسئولان سازمان ملل متحد روز چهارشنبه حمایت پایدار و گسترده از مردم آسیب پذیر، آوارگان سوری و جوامعی که آنها را پذیرش کرده اند، خواستار شدند.

این بیانیه سازمان ملل متحد در حالی منتشر شده است که سومین کنفرانس درباره آینده سوریه و منطقه در بروکسل، پایتخت بلژیک در حال برگزاری است.
مارک لوکاک، رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار داد: «​ بدون تزریق فوری و قابل توجه پول، تأمین مواد غذایی، آب، مراقبت های بهداشتی، پناهگاه و خدمات حفاظتی احتمالا متوقف خواهد شد.»
وی خاطرنشان کرد: « حیاتی است که جامعه بین الملل در کنار هر زن، مرد، دختر و پسر سوری که برای رفع الزامات اساسی یک زندگی شایسته نیازمند کمک های ماست، باشد. اگر کشورهای حامی این منابع مالی را تامین کنند، می توانیم برنامه هایی را در جهت دستیابی به این هدف پیاده کنیم.»
مناقشه سوریه منشأ بزرگترین بحران آوارگان در جهان است. بیش از پنج میلیون و ششصد هزار سوری از جنگ در کشورشان گریخته اند و به کشورهای همسایه و خارجی پناه برده اند و حدود سه میلیون و نهصد هزار عضو جوامع میزبان تحت تاثیر این بحران قرار گرفته اند.
در حالی که مناقشه سوریه وارد نهمین سال خود می شود، نیازهای بشردوستانه در داخل سوریه در سطحی بی سابقه قرار دارد. یازده میلیون و هفتصد هزار نفر نیازمند کمک های بشردوستانه و محافظتی هستند. حدود شش میلیون و دویست هزار نفر در داخل کشور آواره شده اند و بیش از دو میلیون دختر و پسر بچه از تحصیل محروم شده اند.
بنا بر اعلام سازمان ملل، 83 درصد مردم سوریه زیر خط فقر زندگی می کنند. مردم این کشور به علت نبود یا از دست رفتن امکانات معیشتی پایدار بیش از پیش آسیب پذیر شده اند.
سازمان ملل جمع​ آوری سه میلیارد و 300 میلیون دلار برای کمک به افراد نیازمند در داخل سوریه و همچنین پنج میلیارد و 500 میلیون دلار نیز برای کمک به آوارگانی که به کشورهای دیگر پناه برده اند و همچنین حمایت از کشورهای میزبان، خواستار شده است.
فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: « کاهش کمک به علت کاهش بودجه به معنای آن است که آوارگان هر روز مجبور به انتخابی دردناک هستند، به عنوان مثال بیرون آوردن کودکان از مدرسه برای رفتن به کار یا کاهش وعده های غذایی. سوری ها همچنین در برابر سوء استفاده و استثمار آسیب پذیرند.»
این مسئول سازمان ملل با بیان اینکه جامعه بین الملل باید به حمایت از میلیون ها آواره سوری که در کشورهای همسایه زندگی می کنند و نیازمند یاری هستند، ادامه دهند، افزود: « باید به آوارگانی که در شرایط بسیار دشوار به سر می برند و می خواهند به کشورشان بازگردند، کمک کرد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟