باید با بسیج حداکثری به مقابله دشمن برخاست


باید با بسیج حداکثری به مقابله دشمن برخاست

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: دشمن برای سال 98 نقشه های زیادی کشیده است و ما باید در مقابل دشمن بسیج حداکثری داشته باشیم.

به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی در آخرین خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در سال 97 که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد، افزود: آمریکا از هیچ کاری علیه ایران فروگذار نکرده است و اگر توان مقابله نظامی را داشت حتما به ایران حمله می کرد، زیرا انقلاب ایران او را به چالش کشیده است .
وی ادامه داد: در مقابل دشمنان باید تمام امکانات در حوزه های حکومتی به صورت جهادی عمل کنند و مردم هم برای پشتیبانی در تمام عرصه ها حضور خواهند داشت. مردم ایران در گذشته و در جنگ تحمیلی، توان بسیج حداکثری خود را به دنیا نشان داده اند.
آیت الله علم الهدی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان افزود: ایشان فرمودند همانگونه که دشمن می گوید فشار اقتصادی بی سابقه ای را علیه ایران برنامه ریزی کرده، ما هم در مقابل آنها ایستادگی کرده و آنها را شکستی خواهیم داد که در تاریخ آمریکا سابقه نداشته باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مشکلات معیشتی مردم و قشر ضعیف در سال سپری شده بی سابقه بود که باعث صدماتی به آنها شد و بخشی از این سختی ها مربوط به ایستادگی مردم ما در مقابل دشمنان است .
علم الهدی افزود: قسمتی از این فشار اقتصادی نیز به بی تدبیری برخی از مسئولان بازمی گردد که ارز 4200 تومانی را به جای استفاده برای مایحتاج ضروری مردم، بعضا در اختیار افرادی گذاشتند تا خوراک گربه و سگ و لوازم آرایشی وارد کنند.
خطیب جمعه مشهد به اجلاس هفته گذشته خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: در این جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی حضور یافته و سئوالات چند تن از نمایندگان در دو نوبت پاسخ داد که البته چندان قانع کننده نبود.
آیت الله علم الهدی به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم موسوم به 'سی.اف.تی' اشاره و بیان کرد: بعضی از مسئولان برای رونق اقتصادی در کشور می گویند باید عضو این کنوانسیون شویم، ولی بدانید که آن دامی است که دشمن برای شما پهن کرده است. ما اگر خدا و امام زمان (عج) را قبول داریم چرا باید تسلیم دشمن شویم؟
او گفت: مسئولان کشور انسان های خوبی هستند و نباید به همه آنها بدبین بود و رهبری نیز در دیدار دیروز خود با اعضای مجلس خبرگان، به مرزبندی بین دوست و دشمن اشاره کردند.
وی افزود: برخی مسئولان برنامه ریزی و تلاش هایی می‌کنند ولی با خطاهای روبه رو می شوند و دشمن از این سوء مدیریت کمال استفاده را می کند وگرنه دشمن توانایی وارد کردن این همه فشار را بر مردم نداشت.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مردم هم باید بررسی کنند که چه مقدار برای تحقق شعار سال 97 که در حمایت از کالای ایرانی بود تلاش کرده اند؟ آیا در مقابل کالای خارجی از تولید داخل حمایت شده است یا خیر؟
وی با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: نباید در برابر طاغوتی چون آمریکا خدا را فراموش کنیم و بدانیم همانگونه که دست غیب و حمایت خدا را در 40 سال گذشته دیده ایم در آینده نیز با توکل به خدا حرکت خواهیم کرد و به مسیر انقلاب ادامه می دهیم.
آیت الله علم الهدی با اشاره به حضور رهبر انقلاب در آغاز سال نو در مشهدالرضا افزود: امسال نیز همانند سال گذشته در روز ابتدایی سال، مقام معظم رهبری در مشهد حضور خواهند داشت و رهنمودهای خود را برای سال جدید به زائرین و مجاورین اعلام خواهند نمود.
*2030*5132

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!