چین به هند در مورد رئیس گروه «جیش محمد» اطمینان داد


چین به هند در مورد رئیس گروه «جیش محمد» اطمینان داد

تهران - ایرنا - سفیر چین در دهلی نو امروز یکشنبه در نشست خبری در محل ماموریتش گفت که مسئله ممنوعیت مسعود اظهر رئیس گروه جیش محمد به ‌زودی حل خواهد شد.

به گزارش تارنمای وان ایندیا، «لو ژائوهویی» در این مصاحبه افزوده است ، مشکل اظهر تنها یک مسئله فنی است که نیازمند مشورت‌های بیشتری است و ما امیدواریم که این موضوع به زودی حل می‌شود.
سخنان سفیر چین در حالی مطرح می‌شود که دولت پکن در هفته گذشته برای چهارمین بار با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای قرار گرفتن مسعود اظهر رئیس گروه تروریستی جیش محمد مخالفت کرد.
«لو ژائوهویی» در ادامه افزود، ما نگرانی‌های دولت هند را درک می‌کنیم و امیدوار هستیم تا این مشکل هر چه زودتر حل شود.
سفیر چین همچنین یادآور شد، بعد از نشست «ووهان» همکاری‌های دوطرفه در مسیر صحیح قرار دارد و ما از این همکاری خوشحال و خوش‌بین هستیم.
پیش‌ از این «وانگ یی» وزیر خارجه چین در پاسخ به سؤالی ، علت مخالفت دولت پکن با تروریست خواندن اظهر گفت که چین همیشه با بررسی عمیق و سنجیده درخواست‌های کمیته تحریم‌های سازمان ملل را انجام می‌دهد.
یادآور می‌شود که «سید اکبرالدین»، نماینده دائم هند در سازمان ملل در پیامی توییتری نوشته است ، دهلی نو تا زمانی که نظر پکن تغییر کند، صبر می‌کند.
موضع هند در برابر مخالفت چین با درج نام مسعود اظهر در فهرست تروریست‌های کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل شاهدی بر این ادعاست.
حمله انتحاری گروه تروریستی جیش محمد در پولواما در منطقه کشمیر تحت مدیریت هند که سبب کشته شدن 40 نظامی هند شد، سرآغاز تنشی نظامی و شدید بین هند و پاکستان شد که با وجود گذشت یک ماه از این حمله، سایه این تنش در روابط دو کشور همچنان سنگین است.
آساق**9473**1104**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم