18 واحد اقامتی زائر سرای قمر بنی هاشم(ع) دامغان افتتاح شد


18 واحد اقامتی زائر سرای قمر بنی هاشم(ع) دامغان افتتاح شد

سمنان- ایرنا - 18 واحد اقامتی زائرسرای قمر بنی هاشم(ع) دامغان، عصر دوشنبه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان افتتاح شد.

معاون اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در حاشیه این آئین در گفت و گو با ایرنا افزود: 18 واحد اقامتی زائرسرای قمربنی هاشم (ع) دامغان با حضور حبیب الله خجسته پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و مسئولان شهرستانی افتتاح شد.
ابراهیم رستمیان ادامه داد: واحدهای اقامتی این زائرسرا در زمینی به مساحت 960 متر مربع و شامل واحدهای 30، 40 و 50 متر مربعی است.
وی افزود: این تعداد واحد با ظرفیت 150 نفر و با اعتبار چهار میلیارد و 500 میلیون ‌ریال از محل تسهیلات سازمان اوقاف کشور، تکمیل و تجهیز شده است.
رستمیان اظهار داشت: تمامی امکانات بهداشتی خدماتی در این واحدها وجود دارد که تعدادی از آن ها به صورت تک خواب است.
وی تصریح کرد:‌ با اجرای این طرح، در مجموع 30 واحد اقامتی در محل زائر سرای قمر بنی هاشم‌ ایجادشده است که روزانه ظرفیت پذیرایی از 350 نفر از زائران امام رضا (ع) را دارد.
معاون اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: هدف از افتتاح این واحدهای اقامتی، خدمات رسانی مطلوب به زائران علی بن موسی الرضا(ع) است که سالانه میلیون ها نفر از زائران امام هشتم از این مسیر به مشهد مقدس سفر می کنند.
به گزارش ایرنا، ظرفیت ستاد اسکان شهرستان دامغان برای نوروز 98، روزانه بیش از چهار هزار نفر است.شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/7408

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا