آثار تاریخی چهارمحال و بختیاری میزبان مسافران نوروزی


آثار تاریخی چهارمحال و بختیاری میزبان  مسافران نوروزی

شهرکرد- ایرنا- چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از استانهای زاگرس مرکزی و محور جنوب به مرکز ایران خود را برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده کرده است.

با توجه به آب و هوای بهاری این روزهای چهارمحال و بختیاری و وجود طبیعت بکر ، مسافران نوروزی در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی با فرهنگ و آداب مردم در شهرستان ها آشنا می شوند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: 3 هزار و 716 اثر تاریخی شناخته شده در این استان وجود دارد که میزبان مسافران نوروزی است.
مهرداد جوادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این تعداد آثار تاریخی در چهارمحال و بختیاری از سوی حوزه باستان شناسی تاکنون شناسایی شده است.
وی افزود: از این تعداد 611 اثر ثبتی است که در سال گذشته برای مرمت 14 بنای تاریخی استان اعتبار اختصاص داده شد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی امری اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: باید بتوان از حضور بخش خصوصی در مرمت، احیاء و بهره برداری و نظارت بیشتر در این زمینه استفاده کرد.
جوادی تاکید کرد: البته با همکاری صندوق احیاء سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و اختیار استان ها واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی در حال انجام است.
وی یادآور شد: در همین راستا برای تهیه و تعریف بسته های مشارکت بخش خصوصی در طرح های تاریخی و نظارت قوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری برنامه ریزی علمی ارائه شود.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در زمینه زیرساخت های مرتبط با افزایش ماندگاری گردشگران ورودی به استان شرایط مطلوب وجود دارد.
وی افزود: معرفی شایسته چهارمحال و بختیاری به مسافران نوروزی داخلی و خارجی ورودی به این استان می تواند در حضور بیشتر گردشگران کمک کند.
به گزارش ایرنا، نوروز امسال 480 پایگاه به مسافران ورودی به چهارمحال وبختیاری خدمات رسانی می کند.
7362/2097

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)