کشف جدید برای درمان بی خوابی مزمن


کشف جدید برای درمان بی خوابی مزمن

محققان روندی را در مغز کشف کرده اند که می توان با استفاده از آن، به یافتن روش جدیدی برای درمان بی خوابی امیدوار بود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت؛ محققان علوم پزشکی در دانشگاه آکسفورد در انگلیس اعلام کردند روندی را در مغز کشف کرده اند که می توان با استفاده از آن، به یافتن روش جدیدی برای درمان بی خوابی امیدوار بود.این روند مغزی، بین خواب و پیری مشترک است.
محققان انگلیسی در مقاله ای در شماره اخیر نشریه نیچر Nature توضیح دادند چگونه «استرس اکسیداتیو» oxidative stress به خواب منجر می شود
اکسیداتیو استرس، همان روندی است که چگونگی پیری را توضیح می دهد و نیز دلیل بروز بیماری های تخریب کننده مغزی است.
محققان می گویند این یافته، باور ما را به درک بهتر از روند خواب نزدیک تر می کند و بارقه های امیدی برای درمان اختلال بی خوابی به دست می دهد؛ همچنین ممکن است به ما نشان دهد چرا بی خوابی مزمن، به کاهش طول عمر می انجامد.
پروفسور گرو میزنباخ مدیر مرکز رفتار و مدارهای عصبی دانشگاه آکسفورد که سرپرستی گروه محققان را بر عهده داشت می گوید: همان طور که کپسول های اکسیژن، منبعی خطرناک برای انفجارند؛ حیوانات و از جمله انسان، هنگامی که از اکسیژن تنفسی خود برای به دست آوردن انرژی از غذا استفاده می کنند ممکن است با خطرات بزرگی روبه رو شوند.
استرس اکسیداتیو از دلایل پیری است و در بروز بیماری های تخریب کننده قوای مغزی نیز دخیل است. در یافته اخیر مشخص شد که این روند، بر بی خوابی نیز موثر است.
محققان می گویند در واقع، خواب و پیری، دو روی یک سکه اند و می توان با کشف اخیر، روش درمانی جدیدی برای کم خوابی یا بی خوابی ابداع کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازی های جنسی با همسر و ایجاد تنوع در رابطه زناشویی