آشنایی با کاپادوکیا ترکیه و زیبایی های آن


کاپادوکیا ترکیه یکی از جاذبه هایی است که در میراث فرهنگ جهانی به ثبت رسیده است و علت اهمیت این منطقه توپوگرافی آن است که به دلیل تلفیق پدیده های طبیعی و تاریخی بسیار با اهمیت و جذاب است. سنگ ها و صخره های این نواحی دارای اشکالی خاص و بسیار زیبا هستند همچنین کلیساهای دفن شده در این سنگ ها با رنگ بنفش از دیگر جذابیت های آن به شمار می رود. از جاذبه...

کاپادوکیا ترکیه یکی از جاذبه هایی است که در میراث فرهنگ جهانی به ثبت رسیده است و علت اهمیت این منطقه توپوگرافی آن است که به دلیل تلفیق پدیده های طبیعی و تاریخی بسیار با اهمیت و جذاب است. سنگ ها و صخره های این نواحی دارای اشکالی خاص و بسیار زیبا هستند همچنین کلیساهای دفن شده در این سنگ ها با رنگ بنفش از دیگر جذابیت های آن به شمار می رود. از جاذبه های تاریخی دیگر این نواحی می توان به موزه های رو باز و نواحی محافظت شده در زیرزمین اشاره کرد. در سفر به ترکیه می توانید از این مکان زیبا نیز دیدن کنید.

آشنایی با کاپادوکیا ترکیه و زیبایی های آن

آنچه باید درباره کاپادوکیا ترکیه بدانید

بیشتر گردشگرانی که به کاپادوکیا سفر می کنند برای اقامت خود از هتل هایی که در غارها قرار دارند استفاده می کنند این ایده جذاب برای بسیاری از گردشگران دوست داشتنی است و تجربه زندگی در قرن ها پیش را برای شما فراهم می کند.

آشنایی با کاپادوکیا ترکیه و زیبایی های آن

فرسایشی که در طول قرن های متمادی در این ناحیه صورت گرفته است موجب خلق چشم اندازهای ویژه و متنوعی شده است دره گورمی یکی از این پدیده های تاریخی و طبیعی ارزشمند است. کاپادوکیا ترکیه در سال های گذشته ساخته شده است و یکی از ماجراهای باور نکردنی در رابطه با این پدیده این است که انسان هایی که در گذشته در این مناطق زندگی می کرده اند تونل هایی را در دل این سنگ ها ایجاد کرده اند.

خاکسترهای ضخیمی که در اطراف این ناحیه دیده می شوند به علت فوران آتشفشان ها می باشد که موجب ایجاد سنگ های آتشفشانی شده اند. فرسایش باد که بر روی این سنگ ها ایجاد شده است آن ها را به شکل سنگ های مخروطی شکل درآورده است. از دیگر اشکال موجود در کاپادوکیا شکل های قارچ و دودکش است که هر یک دارای ارتفاع ۴۰ متر می باشند.

آشنایی با کاپادوکیا ترکیه و زیبایی های آن

یکی از جاذبه های مهمی که در این منطقه به آن توجه می شود مجتمع های تونلی است که همچنان اطلاعات دقیقی از آن وجود ندارد. در برخی از تحقیقات نشان داده شده است که این مجتمع ها ساخته دست بشر است و در گذشته تونل هایی برای رفت و آمد و زندگی در آن ها ایجاد شده است.

در منطقه گرومه و در دوران هیتیته که متعلق به ۱۸۰۰ سال قبل از میلاد است انسان هایی ساکن بوده اند که به تدریج منطقه کاپادوکیا را به وجود آورده اند. جالب است بدانید این منطقه به لحاظ سیاسی نیز دارای اهمیت بوده است و مرز بین یونان و ایران بوده است.

آشنایی با کاپادوکیا ترکیه و زیبایی های آن

صومعه ها، کاخ ها و کلیسایی که در اینجا آثاری از آن دیده می شود متعلق به قرن ۷ پیش از میلاد است و درون غارها مدفون شده است. برخی از این غارها موزه هستند و برخی دیگر نیز محلی برای سکونت و خانه اجدادیان بوده است.

جاذبه های کاپادوکیا:

کاپادوکیا ترکیه دارای جاذبه های متنوعی همچون سفالگری های آوانوس، پارک ملی گورمه، رقص سما یا چرخش دراویش، دوچرخه سواری، پیاده روی و … می باشد.

آشنایی با کاپادوکیا ترکیه و زیبایی های آن .

منبع

شاید دیگر مطالب روژان را هم دوست داشته باشید

آشنایی با کاپادوکیا ترکیه و زیبایی های آن


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تکنولوژی هایی که حالا نوستالژی اند