تفاوت ترشحات و پارگی کیسه آب


تفاوت ترشحات و پارگی کیسه آب

با تشخیص دکتر رفتیم سونوگرافی و معلوم شد کیسه آب سالمه، ولی ترشحات هنوزهم هست.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: خانمم هفت ماهه بارداره و ترشح زیاد داره. دکتر گفته کیسه آب پاره شده و باید زایمان کنی. با تشخیص دکتر رفتیم سونوگرافی و معلوم شد کیسه آب سالمه، ولی ترشحات هنوزهم هست. نظرشما چیست؟ خانمم رفت بهداشت منطقه گفتند درماه هفت ۳/۵ کیلو اضافه کردید و این برای بچه و مادر خطر دارد. توضیح اینکه تا قبل ۶ ماهگی بدلیل ویار و تهوع شدید وزنی اضافه نکردند. خواستم بپرسم نظر شما چیست؟

دکتر بهین دقیقی، کارشناس عالی مامایی:
برای اطلاع از سالم بودن کیسه آب حتما باید چکاپ انجام دهید و تنها با سونوگرافی قابل تشخیص نیست. افزایش ترشحات آبکی واژینال در این دوره گاهی شما را در مورد پارگی کیسه آب به اشتباه می اندازد. با معاینه پزشک باید مشخص شود که ترشحات از چه نوع است که اگر عفونی باشد حتما کنترل شود. در صورتی که بعد از معاینه پزشک از سلامت کیسه آب اطمینان پیدا کردید و نوع ترشحات طبیعی بود، جای نگرانی ندارد.
با توجه به اینکه بیشترین مقدار وزن گیری مادران در ماه آخر بارداری است، سه و نیم کیلو برای ماه هفتم تقریبا زیاد است. نباید فعالیت های روزانه تان را تعطیل کنید و لازم است رژیم غذایی را رعایت کنید، تا روند طبیعی وزن گیری را طی کنید و دچار چاقی مفرط نشوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !