چرا «ترامپ» سکوت کرد، کاخ سفید استقبال


چرا «ترامپ» سکوت کرد، کاخ سفید استقبال

«رابرت مولر» گزارش پایانی خود را پس از 22 ماه تحقیق به دادگستری آمریکا تحویل داد، اما «ترامپ» تاکنون سخنی درباره آن نگفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مصر العربیة، پس از 22 ماه تحقیق و تحفص درباره یکی از مهمترین اتهامات وارده بر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و دخالت روسیه در نتایج انتخابات آمریکا، «رابرت مولر» بازرس ویژه وزارت دادگستری گزارش نهایی درباره دخالت روسیه در این انتخابات را تکمیل و به «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا تحویل داد.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: رابرت مولر گزارش خود درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 و تخلفات دونالد ترامپ را تحویل داده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که مولر این گزارش را منتشر نکرده است، زیرا بخش هایی از گزارش که امکان انتشار آن وجود دارد، برعهده ویلیام بار است.

این گزارش که 22 ماه به طول انجامیده است، مشخص نیست که در آن ترامپ محکوم شده است و یا از اتهامات مبرا شده است. تحلیلگران معتقدند که این گزارش تاثیر زیادی در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آتی خواهد داشت و اگر ترامپ از اتهامات مبرا باشد، شانس پیروزی وی بالا می رود.

از سوی دیگر، کاخ سفید از این گزارش استقبال کرده است و تلاش دارد بی توجهی خود را نسبت به این نتایج نشان دهد، به طوری که «ساره سندرز» سخنگوی کاخ سفید در صفحه توئیتر خود نوشت: مسئله ارزیابی این گزارش به وزیر دادگستری داده شده است.

سندوز نوشته است که کاخ سفید گزارش مولر را تحویل نگرفته و خلاصه ای نیز تاکنون درباره آن در دریافت نکرده است.

در همین حال، به نظر می رسد که نگرانی نسبت به نتایج این گزارش وجود دارد. به طوری که ترامپ که به طور معمول درباره هر رخداد و تحولی به توئیتر روی می آورد، تاکنون درباره تحویل گزارش مولر واکنشی نشان نداده است.

از سوی دیگر، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و «چاک شومر» رهبر اقلیت دمکرات در سنا در بیانیه مشترکی خواستار انتشار گزارش مولر شدند.

در این بیانیه آمده است که تحقیقات مولر بر پرسش های متمرکز است. مربوط به شفافیت دمکراسی آمریکاست.

«باب منیندیز» سنارتو آمریکایی گفت: عدم انتشار گزارش مولر نشانه آن است که می خواهند مسئله ای را پنهان کنند.

این تحقیقات پس از برکناری «جیمز کومی» در می 2017 میلادی آغاز شد. سپس وزارت دادگستری، مولر را برای تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 انتخاب کرد. چرا که احتمال تبانی بین کمپین ترامپ و روسیه در انتخابات وجود داشت.

اگرچه روسیه بیش از یکبار اتهامات اطلاعات آمریکا درباره تلاش روسیه در تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا را رد کرده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !