آزادی برخی از فعالان زن بازداشت شده عربستانی


آزادی برخی از فعالان زن بازداشت شده عربستانی

مقامات عربستانی در اقدامی سه نفر از فعالان زن بازداشت شده در زندان های سعودی پس از گذشت یکسال از بازداشت آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، منابع آگاه اعلام کردند که مقامات عربستان برخی از فعالان زن بازداشت شده متهم به همکاری در زمینه حقوق بشر و ارتباط با روزنامه نگاران و دیپلمات های خارجی را آزاد کردند.

این منابع اعلام کرد: این مقامات سه نفر از فعالان زن را هنگام برگزاری جلسه محاکمه آزاد کردند و تعدادی دیگر در جلسه بعدی دادگاه آزاد می کنند.

این درحالی است که مقامات سعودی شروط آزادی این افراد را اعلام نکرده اند.

صفحه رسمی «معتقلی الرای»(بازداشت شدگان عقیده) مربوط به مسایل بازداشت شدگان در عربستان گفت: دادگاه کیفری ریاض دکتر«رقیه المحارب»، «عزیزه الیوسف» و «ایمان النفجان» را آزاد کرده است.

در این صفحه امده است که خبرهایی از سوی مقامات عربستان مبنی بر آزادی موقت سایرفعالان زن در روز یکشنبه آتی (31 مارس) وجود دارد.

«احمد بن راشد بن سعید» نویسنده و فعال عربستان با اشاره به خبر آزادی رقیه المحارب در توئیتر خود نوشت: خواهرما رقیه المحارب آزاد شد. المحارب استاد حدیث، نویسنده و خطیب است که حق وی در غل و زنجیر بودن نبود. به کشورم برای آزادی المحارب تبریک می گویم و پاداش برای کسانی که همچنان در پشت میله های زندان هستند.

فعالان زن عربستان در دومین جلسه محاکمه خود در ریاض اعلام کرد که بازجویان، آنها را مورد شکنجه، آزار جنسی، شوک الکترویکی قرار دادند.

مقامات سعودی از حضور خبرنگاران خارجی و دیپلمات ها در این دادگاه جلوگیری کردند. برای نخستین بار در این دادگاه به بازداشت شدگان اجازه داد شد تا دربرابر قاضیان درباره آنچه برایشان در زندان های سعودی رخ داده شده، سخن بگویند.

صفحه رسمی «زنان عربستانی بازداشت شده» اعلام کرد: جلسه سوم محاکمه فعالان زن بازداشت شده هفته آینده برگزار می شود، اما زمان آن به دلیل حساسیت آن اعلام نشده است.

پایان پیام/44

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ورود اروپا به دوره «مک کارتیسم» خود برای مقابله با اسلام