بررسی بازی Nioh؛ یک اثر کاملا ژاپنی! +تصاویر


بررسی بازی Nioh؛ یک اثر کاملا ژاپنی! +تصاویر

ساختار بازی Nioh به گونه‌ای است که بخش بروزرسانی بازی، مهم‌ترین بخش گیم پلی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی هایی که در بستر تاریخ ساخته و پرداخته می شوند طرفداران خاص خود را دارند بخصوص اگر این بازی ها فرد را با جنگاوران تاریخی آشنا نماید و آن ها را هیجان زده کند. امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا شما را با بازی Nioh ، یک اثر کاملا ژاپنی آشنا نماید، پس پیشنهاد میکنیم با ما همراه باشید.

بررسی بازی Nioh؛ یک اثر کاملا ژاپنی! +تصاویر

بازی Nioh

جالب است بدانید؛ در کتاب سفرنامه مارکو پولو آمده است که زیپانگو، یکی از نام‌های قدیمی ژاپن، کشوری دارای محیط‌های آغشته به طلا و جواهرات رنگارنگ است. حال در یکی از روز‌های آن زمان کوبلای خان، یکی از پادشاهان مغولستان، ارتشی به زیپانگو فرستاد تا این جواهرات را از آن خود کند ولی، سربازان زیپانگو بواسطه سنگ‌های معجزه آسا یا سنگ‌های جادویی توانستند مغول‌ها را شکست بدهند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین بازی های اندرویدی چند سال گذشته

داستان بازی با یک پیش درآمد سینمایی شروع می‌شود که در آن ویلیام آدامز، شخصیت اصلی بازی، توضیحاتی در مورد آمریتا، همان سنگ معجزه آسا، می‌دهد. ملکه الیزابت اول در جریان جنگ با اسپانیا و ضعف در نیرو‌های جنگی مجبور می‌شود به علم کیمیاگری روی بیاورد. از این‌رو دزدان دریایی مثل ویلیام را مامور می‌کند تا برای وی آمریتا پیدا کنند. حال بواسطه قدرت آمریتا انگلیس توانست سربازان اسپانیایی را شکست دهد و بعد از این وقایع تصمیم گرفتند روش‌های خود در کیمیاگری را به عنوان یک راز حفظ کنند. اما ظاهرا این تمام قضیه نیست و شخصی علاقه‌مند به استفاده مجدد از قدرت آمریتا است. پس از ویدیو سینمایی شما ویلیام آدامز را در یک سلول در زندان لندن پیدا می‌کنید که بواسطه روح نگهبان خود موفق به فرار می‌شود.

بررسی بازی Nioh؛ یک اثر کاملا ژاپنی! +تصاویر

در این میان اتفاقاتی رخ داده و روح نگهبان ویلیام آدامز توسط شخصی بنام ادوارد کلی دزدیده می‌شود تا بتواند راه کشور ژاپن را پیدا کرده و قدرت سایر آمریتا‌ها را دریافت کرده و برای ارباب خود بیاورد. از این‌رو ویلیام مجبور می‌شود به ژاپن برود و داستان بازی تازه شروع می‌شود! ساختار بازی Nioh بگونه ای است که بخش بروزرسانی بازی، مهم‌ترین بخش گیم پلی بحساب می‌آید. اگر نتوانید بخش‌هایی را که به آن نیاز دارید درست بروزرسانی کنید، از یک جایی به بعد مجبور می‌شوید لول شخصیت خود را ریست کرده و مجددا کار لول آپ کردن را انجام دهید. البته شاید با خود بگویید که مشکلی نیست این کار را انجام می‌دهم!

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های اندرویدی سال 2017

برای ریست کردن سطح بازیکن خود باید آیتمی گران‌بها را خریداری کنید که با هر بار خرید آن، قیمتش تقریبا دو برابر می‌شود. از این‌رو اگر می‌خواهید از بازی لذت ببرید، به این بخش اهمیت دهید که خب این ویژگی یک نقطه عطف در بازی بحساب می‌آید. زیرا که بازیکن را مجبور به تامل در مورد نحوه بازی کردن خود و گزینه‌هایی می‌کند که پیش رویش قرار داده شده‌اند و فی‌البداهه کاری را انجام نمی‌دهد. Nioh در زمینه داستان و روایت آن بسیار عالی عمل می‌کند و برخلاف سری قبل آن یعنی سری سولز، داستان و روایت سرراست‌تر و واضح تری دارد و به مانند عناوین سولز پایه ان بر اساس برداشت شخصی نیست. در این عنوان بازی، داستان ویلیام (شخصیت اصلی بازی) را دنبال می‌کند که بر اساس شخصیت شوالیه بدنام انگلیسی یعنی "William Adams" بنا نهاده شده است.

بررسی بازی Nioh؛ یک اثر کاملا ژاپنی! +تصاویر

ویلیام از لحاظ شخصیتی بسیار پرداخت شده است و از نظر ظاهری نیز طراحی بسیار خوبی دارد و بسیار با ابهت و جذاب است، حتی در برخی تصاویر شباهت‌های زیادی هم به گرالت افسانه‌ای دارد. داستان مبارزه او با انواع و اقسام هیولا‌ها و شیاطین در مناطق مختلف ورژن افسانه‌ای‌تر ژاپن فئودال، داستان بازی را شکل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی Eqqo

در بازی با شخصیت‌های گوناگونی برخورد و تعامل دارید که هر کدام شخصیتی کاملا منحصر به فرد دارند و به خوبی پرداخت شده اند و به هیچ وجه شاهد شخصیت‌های ابکی و سطحی در بازی نیستیم. سازندگان کاملا موفق شده اند یک داستان خوب و قابل قبول را با روایت جذاب و شخصیت‌هایی عمیق ترکیب کرده و یک خروجی کاملا موفق را از ان بگیرند که کاملا توانایی جذب مخاطب و علاقمند نگاه داشتن او به ادامه داستان بازی را داراست و در این زمینه کاملا نمره قبولی را دریافت می‌کند.

نورپردازی‌های بازی فوق العاده انجام شده اند و نقش زیادی در جذاب‌تر نشان دادن دنیای فانتزی و مخوف بازی دارند و هیچ ایرادی در مورد نورپردازی در بازی مشاهده نمی‌شود. در نهایت در مورد جلوه‌های بصری فنی در بازی باید گفت: Nioh یک عنوان بسیار عالی و باثبات در این زمینه است و ایراد خاصی در آن مشاهده نمی‌شود. از لحاظ جلوه‌های بصری هنری و طراحی محیط نیز Nioh حتی از بخش فنی نیز قدرتمندتر ظاهر شده است و شاهد طراحی هنری در حد شاهکار‌هایی مانند سری سولز هستیم.

قطعا کسانی که سری سولز را تجربه کرده اند و می‌دانند که یکی از قدرتمندترین بخش‌های شاهکار‌های سری سولز طراحی هنری آنهاست، درک می‌کنند که وقتی می‌گوییم طراحی هنری Nioh تا حد زیادی در اندازه‌های سری سولز است یعنی منظورمان چه سطحی از کیفیت است.

بررسی بازی Nioh؛ یک اثر کاملا ژاپنی! +تصاویر

به واقع Nioh در زمینه طراحی دنیای بازی و شخصیت‌ها و هیولا‌های مخوف بازی، بی نظیر عمل کرده است و الحق که شاهد یک شاهکار بی نقص در این زمینه هستیم و یکی از زیباتری طراحی‌های هنری و دنیا‌های بازی در نسل هشتم را در عنوان Nioh شاهد هستیم. گیم پلی بخشی است که در عنوان Nioh تنها باید کلمه شاهکار را در مورد ان به کار برد و سازندگان با الهام گرفتن عالی از سری سولز، سبب خلق عنوانی شده اند که نه تنها هیچ چیزی از سری یاد شده کمتر ندارد بلکه دارای شخصیتی کاملا مجزا و مبارزات و باس فایت‌هایی بی نقص و بی نظیر است که شبیه به هیچ بازی دیگری نیست و یک عنوان کاملا منحصر به فرد است.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی Call Of Duty WWII +تصاویر

اشتباه نابخشودنی و بزرگی کرده اید اگر Nioh را تنها یک تقلید کورکورانه از سری Souls بدانید، زیرا المان‌ها و مکانیک‌های منحصر به فرد این بازی هستند که اصل درخشش بازی بر اساس آن هاست. برجسته‌ترین مثال در این مورد سیستم مبارزه بازی است و جالب اینجاست بدانید که Nioh بسیار دشوارتر از سری Souls است.

بررسی بازی Nioh؛ یک اثر کاملا ژاپنی! +تصاویر

سیستم مبارزات بازی ترکیبی از درگیری‌های بی رحمانه و مرگبار است با الهام‌هایی معنوی و جادویی که از تمی سامورایی گونه برخوردار هستند. مبارزات در Nioh حس کاملا متفاوتی دارند و شبیه به هیچ عنوان دیگری که تاکنون تجربه کرده اید نیست.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی‌‌های سال 2017 کدامند؟

شما ضربه می‌زنید، عقب می‌روید، خیلی با احتیاط خط قدرت بدنی خود را مدیریت می‌کنید و به دنیال ضعف و ضعیف کردن دشمنانتان هستید. این احساس شبیه به یک فیلم سامورایی با لحظه‌های سریع و مرگباری از خشونت است. با تمام این تفاسیر، بازی Nioh یک اثر کاملا ژاپنی است که با تمام نقاط ضعفی که دارد، ارزش بسیار بالایی برای تجربه داشته و ساعت‌ها شما را سرگرم نگه می‌دارد. حتی پس از به اتمام رساندن بازی نیز دنیای بازی یک سری مراحل مخصوص دیگر در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید به تجربه آن‌ها بپردازید. تیم نینجا به خوبی نشان داد که الهام گرفتن نه تنها مورد بدی نیست بلکه می‌تواند اثری جدید و جذاب را خلق کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل