طرز تهیه کیک خرما خانگی و بسیار خوشمزه


کیک خرما از جمله کیک های خوشمزه و مقوی است، که به دلیل استفاده از شیر، خرما و گردو می تواند، به عنوان کیک صبحانه و یا عصرانه تهیه و مورد استفاده قرار گیرد. خواص خرما، شیر و گردو بی شمار می باشد، لذا مصرف این کیک برای افراد و بالاخص کودکان می تواند بسیار مفید و مقوی باشد. طرز تهیه کیک خرما بسیار آسان است، که در ادامه می توانید، با مواد لازم و...

کیک خرما از جمله کیک های خوشمزه و مقوی است، که به دلیل استفاده از شیر، خرما و گردو می تواند، به عنوان کیک صبحانه و یا عصرانه تهیه و مورد استفاده قرار گیرد. خواص خرما، شیر و گردو بی شمار می باشد، لذا مصرف این کیک برای افراد و بالاخص کودکان می تواند بسیار مفید و مقوی باشد. طرز تهیه کیک خرما بسیار آسان است، که در ادامه می توانید، با مواد لازم و مراحل تهیه این کیک خوشمزه آشنا شوید.

طرز تهیه کیک خرما خانگی و بسیار خوشمزه

پخت انواع کیک های خوشمزه از جمله کیک خیس، کیک گردویی، کیک نارگیلی و… تجربه ای شیرین برای علاقه مندان به هنر آشپزی محسوب می شود.

مواد لازم

مواد مورد نیاز برای درست کردن کیک خرما عبارتند از:

خرما بدون پوست و هسته/ ۱ پیمانه آرد/ ۲ پیمانه شکر/ ۱ پیمانه تخم مرغ/ ۲ عدد شیر/ ۱ پیمانه روغن مایع/ سه چهارم پیمانه گردو/ یک دوم پیانه بیکینگ پودر/ ۲ قاشق مرباخوری دارچین/ ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک خرما:

در ابتدا هسته خرما را خارج کنید و بعد پوست آن را نیز بگیرید.

سپس خرماها را در درون ظرفی بریزید و با استفاده از از پشت یک قاشق و یا به کمک گوشت کوب خرما ها را کاملا له یا نرم نمایید.

در مرحله بعدی طرز تهیه کیک خرما باید در داخل ظرفی دیگر روغن و شکر را با هم مخلوط کنید و یک عدد تخم مرغ را به آن اضافه نمایید، بعد از هم زدن کامل مخلوط، تخم مرغ بعدی را نیز به آن بیافزاید و مجددا به هم بزنید.

اکنون خرماها را به مخلوط گرم رنگ بدست آمده اضافه نمایید و با کمک لیسک، مواد را به طور کامل با هم مخلوط نمایید.

در گام بعدی به دلخواه گردوها را آسیاب و یا خرد کنید و آن را به دیگر مواد افزوده و به هم بزنید.

سپس بیکینگ پودر ، دارچین و آرد را نیز الک کنید و آن را به همراه شیر به تدریج به مواد بیافزایید و مخلوط نمایید.

با استفاده از کاغذ روغنی، قالب کیک را بپوشانید و مایع کیک را به آرامی داخل قالب بریزید.

در آخر، قالب را در طبقه وسط فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده بودید، قرار دهید. بعد از گذشت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه کیک خرما می پزد.

طرز تهیه کیک خرما خانگی و بسیار خوشمزه

ضمن سپاس از همراهیتان با این مطلب، امیدواریم از طرز پخت کیک خرما راضی بوده باشید و با تهیه این کیک خوشمزه و سرو آن در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری