از کجا بفهمم شیرم برای نوزادم کافی است؟


از کجا بفهمم شیرم برای نوزادم کافی است؟

پسر من با وزن 2950 و قد 50 متولد شد چکاپ کامل شد هیچ مشکلی نداشت. چیکار کنم یه ذره تپل بشه؟ و از کجا بفهمم شیری که میخوره کافیه برای نوزادم؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: پسر من با وزن ۲۹۵۰ و قد ۵۰ متولد شد از بدو تولد در مقایسه با بچه های دیگه خیلی کم شیر می خورد مثلا ۴ یا ۵ دقیقه ، در حال حاضر وارد ۵ ماه شده با وزن ۶۵۰۰ و قد ۶۵ حدود ۱ ماهه خیلی کم شیر میخوره گاهی ۴ یا ۵ ساعت طول میکشه و اصلا شیر نمی خوره از شیر خودم تغذیه میکنه شب تا صبح هم کامل میخوابه و بین شب از خواب بیدار نمیشه . به شدت دست هاشو میخوره لباس هاشو مشت میکنه در دستش و میخوره ،خیلی ناراحتم چیکار کنم شیر بخوره میترسم شیرم خشک بشه علت شیر نخوردنش میتونه چه چیزی باشه؟ چکاپ کامل شد هیچ مشکلی نداشت. چیکار کنم یه ذره تپل بشه؟ و از کجا بفهمم شیری که میخوره کافیه برای نوزادم

پاسخ دکتر مهدی مرادی، فوق تخصص نوزادان:
دوست عزیز چون وزن گیری بچه خوب است گرسنگی برای او مطرح نیست و شیرمادر برای او کافی است. ممکن است این بی قراری ها به علت دندان درآوردن باشد. . شیرخوار پنج ماه باید هشت ساعت در شب بخوابد. باید خواب شیرخوار را تنظیم کنید، برای اینکه شیرخوار خوابی راحت داشته باشد باید حتما سیر باشد، جایش تمیز باشد، درجه حرارت اتاق مناسب باشد و همچنین اتاق ساکت و آرام باشد. اغلب شیرخورارن در این سن یک بار در طول شب برای شیرخوردن بیدار می شوند. در صورتی که نوراد وزن خوبی دارد، جای نگرانی نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی