آغاز دومین روز عملیات امدادرسانی/ حضور سردار جعفری در منطقه


آغاز دومین روز عملیات امدادرسانی/ حضور سردار جعفری در منطقه

خرم‌آباد-دومین روز از عملیات امداد هوایی به مناطق سیل‌زده لرستان در حالی آغاز می‌شود که تاکنون بیش از 11 هزار نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند و آخرین آمار کشته‌های سیلاب 14 نفر اعلام شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: روز گذشته با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، بالگردهای امداد و نجات هلال احمر، ارتش و سپاه به یاری مردم سیل زده پلدختر و معمولان شتافتند و امروز نیز با روشن شدن هوا کار امداد رسانی به سیل زدگان از سر گرفته شد.

علاوه بر نهادها و دستگاه‌های امدادی و انقلابی، مردم و اصناف مختلف نیز با جمع آوری کمک‌ها در تلاش هستند هرچه سریع‌تر کالاهای مورد نیاز مردم سیل زده را به دستشان برسانند.

استانداران کرمانشاه و همدان نیز در پیام‌های مختلفی ضمن ابراز همدردی با مردم لرستان از ارسال تجهیزات و امکانات مورد نیاز مناطق سیل زده استان خبر داده‌اند. کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال احمر لرستان نیز کار جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی را به پیش می‌برند.

آغاز دومین روز عملیات امدادرسانی/ حضور سردار جعفری در منطقه

اما همچنان حجم خسارت‌ها بسیار بالاست، راه‌های دسترسی تخریب شده و آب و برق و گاز و ارتباط تلفنی و اینترنتی در مناطق سیل زده لرستان به ویژه در پلدختر و معمولان قطع است.

امداد رسانی در منطقه

صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به اینکه به ۲۴۱ روستای لرستان عملیات امداد و نجات صورت گرفته است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری و در پی سیلاب‌های اخیر، جمعیت هلال احمر لرستان به بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ خانوار امداد رسانی کرده است.

وی افزود: بیش از ۱۱ هزار نفر در سیلاب‌های اخیر نیز اسکان اضطراری داده شد.

آغاز دومین روز عملیات امدادرسانی/ حضور سردار جعفری در منطقه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: در این عملیات‌ها از ۱۱۰ پرسنل و ۳۷۷ داوطلب بهره برده‌ایم که در پی آن ۲۳ دستگاه آمبولانس، ۵۸ تک کابین و دو کابین و از ۳۶ موتور پمپ و لجن کش نیز استفاده شده است.

۶ دستگاه بالگرد در نظر گرفته شده که در روز نخست بیش از ۶۴ سورتی پرواز انجام شد

رضایی افزود: توزیع بیش از ۸۲۰ رول پلاستیک، ۱۷۰ کلمن آب و ۳۳۰ ست ظروف به همراه اقلامی نظیر قند و شکر، پتو، حبوبات، موکت، هیتر برقی، والور و کنسروجات از اقدامات جمعیت هلال احمر لرستان به سیل زدگان بوده است.

وی افزود: بیش از ۱۵۰۰ پک ۷۲ ساعته و بیش از ۱۳۰۰ پک یک ماهه و همچنین ۲۲۰ پک ۲۴ ساعته اقلام زیستی ارائه شده جمعیت هلال احمر به افراد متأثر از سیلاب بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: در سیلاب اخیر نیز با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی جمعیت هلال احمر ۶ دستگاه بالگرد در نظر گرفته شده که در روز نخست بیش از ۶۴ سورتی پرواز انجام شد.

رضایی اظهار کرد: با حمایت رئیس جمعیت هلال احمر کشور، دبیر کل و همچنین رئیس سازمان امداد و نجات، بیشتر از آمار افراد حادثه دیده اقلام امدادی و زیستی به استان ارسال شده و هیچ نگرانی در بحث امداد رسانی به سیل زدگان پلدختر و معمولان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همدلی و همکاری بیشتر مردم فهیم پلدختر و معمولان بتوانیم در شرایط بهتری امدادرسانی لازم را ارائه دهیم.

آخرین اخبار از سیل در استان لرستان را در زیر می‌خوانید

۱۳:۲۵ ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی بین سیل‌زدگان لرستان توزیع می‌شود

محمد مخبر ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه بر اساس اینکه در هفت استان درگیر سیل، هفت قرارگاه را ایجاد کردیم که یکی از آنها را در لرستان برقرار کرده‌ایم، اظهار داشت: تا کنون توزیع نزدیک دو هزار و ۵۰۰ تخته پتو، ۳۴ هزار بسته نان، ۶۵ هزار کنسرو، ۳۲ هزار بطری آب، ۱۰ هزار بسته خرما، ۱۰ هزار و ۵۰۰ غذای گرم، تجهیزات و… را در لرستان داشته‌ایم.

وی، بیان داشت: دو درمانگاه سیار را در استان مستقر کرده‌ایم و برای ۲۰ هزار نفر دارو تهیه کرده‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه امروز چند تصمیم مهم گرفته شد، افزود: حجم خانه‌هایی که اساس منزل آنها در پلدختر و معمولان از بین رفته است بسیار زیاد بود، به عنوان هدیه مقام معظم رهبری تصمیم بر این گرفته شد که ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی شامل یخچال، گاز، ظرف، موکت و… بوده در اولین فرصت که تهیه کنیم به استان ارسال خواهیم کرد.

۱۳:۰۸ رئیس مجلس شورای اسلامی وارد لرستان شد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش از طریق فرودگاه خرم آباد وارد لرستان شد.

۱۳:۰۲ پلدختر - خرم‌آباد همچنان مسدود است / انسداد جاده شمال به جنوب لرستان

سرهنگ مرتضی چغلوند در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی که به دلیل سیلاب همچنان در لرستان پابرجا است، اظهار داشت: در حال حاضر پلدختر رفت و برگشت به سمت خرم آباد، پلدختر به سمت به کوهدشت به صورت رفت و برگشت مسدود است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جاده پلدختر به سمت «پاعلم» و آزاد راه خرم زال باز شده است، گفت: آزاد راه به صورت رفت و برگشت هم اکنون باز است.

رئیس پلیس راه لرستان با اشاره به اینکه جاده شهر «گراب» همچنان بسته است، تصریح کرد: خرم آباد به سمت بروجرد در محل پل «تجره» تخریب شده است و انتظار از مسئولان راهداری داریم که سریعاً این پل بازگشایی شود.

سرهنگ چغلوند، تاکید کرد: این محور باید به صورت اضطراری باز شود چرا که شاهراه حیاتی کشور و شمال به جنوب استان است، در حال حاضر محور جایگزین این جاده بیرانشهر به سمت بروجرد است که حجم ترافیک بسیار بالایی دارد و حادثه خیز است.

وی، گفت: بقیه محورهای اصلی استان باز است، اما محورهای فرعی و تفرجگاهی همچنان بسته است، با توجه به تخریب پل‌ها ایمنی جاده‌ها پایین است و رانندگان نکات ایمنی را باید رعایت کنند.

۱۲:۴۹ راه دسترسی به «معمولان» همچنان بسته است / انتقاد از هلال احمر

قدرت الله ولدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه همچنان راه دسترسی به شهر «معمولان» بسته است، اظهار داشت: مردم به مواد غذایی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه قرار بود که راه دسترسی به «معمولان» تا ساعت ۲ بامداد امروز باز شود، گفت: این در حالیست که هنوز این امر صورت نگرفته و برای ما مشکلات زیادی ایجاد شده است.

نماینده ویژه استاندار لرستان در معمولان، همچنین با انتقاد از روند امداد رسانی هلال احمر به «معمولان»، گفت: هلال احمر تازه امروز وارد معمولان شده است و اگر روزهای گذشته نیروهای هلال احمر می‌آمدند مشکلات ما حل می‌شد.

ولدی با تاکید بر ضرورت بازگشایی راه دسترسی معمولان، عنوان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل ما عدم وجود راه دسترسی است.

۱۱:۵۸ آسیب به خانه‌ها و جاده‌های روستایی بروجرد / ۲۰۰ واحد تخریب کامل شد

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آسیب جدی به واحدها و جاده‌های روستایی، گفت: در جریان سیلاب اخیر ۲۰۰ خانه روستایی تخریب کامل شد.

وی با بیان اینکه آب وارد خیلی از خانه‌های روستایی شده است، عنوان کرد: زندگی مردم متلاشی شده، وضعیت بسیار بدی دارند، برخی از واحدها تخریب شده است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه با مسئولان ذی ربط، گفت: در منطقه «کلهر» راه روستایی نشست کرده است، در بروجرد - آبسرده رانش زمین را داشته‌ایم، دو کیلومتر از این منطقه را شکاف برداشته و زمین رانش کرده است.

۱۱:۴۴ یک بیمارستان صحرایی در خرم‌آباد برپا شد

یک بیمارستان صحرایی ۶۵ تختخوابه در پارکینگ بیمارستان شهید رحیمی مرکز لرستان احداث شد تا در صورت نیاز برای درمان سیل زدگان شهرستان پلدختر و معمولان پس از تکمیل ظرفیت خالی سایر مراکز استان جهت پذیرش بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

۱۱:۳۵ فیلم / ‏‬ سردار جعفری در حال بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده لرستان

۱۱:۱۸ «احمد مرادپور» نماینده تام الاختیار استاندار لرستان در پلدختر شد

با حکم سید موسی خادمی استاندار لرستان، احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی به عنوان نماینده تام الاختیار در مدیریت بحران پلدختر منصوب شد.

در حکم مذکور از تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های امداد رسان خواسته شده که با هدایت و مسئولیت نماینده تام الاختیار استاندار، در امر مدیریت بحران و کمک رسانی به مردم نهایت اهتمام و تلاش مضاعف را انجام دهند.

گفتنی است بنا بر دستور استاندار و با توجه به حضور معاون عمرانی در پلدختر، کلیه مسئولیت‌های معاونت عمرانی در امر بحران و دیگر وظایف بر عهده گودرز امیری معاون امور اقتصادی گذاشته شده است.

۱۱:۱۶ ارتباطات تلفنی در پلدختر عادی است / امکان مکالمه نیروهای امدادی

برخلاف گزارش‌های میدانی خبرنگار مهر از مناطق سیل‌زده، مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان می‌گوید: امکان مکالمه تلفنی نیروهای امدادی در پلدختر فراهم است.

۱۱:۱۴ بازگشایی راه آهن تهران - جنوب در محور لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: راه آهن تهران - جنوب که بر اثر رانش زمین مسدود شده بود، بازگشایی و حرکت قطارها در آن از سر گرفته شد.

۱۱:۰۶ اعزام نیروهای هلال احمر سایر استان‌ها به مناطق سیل‌زده لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان، از اعزام نیروهای هلال احمر استان‌های دیگر به مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد.

۱۰:۵۵ ۳۰ درصد شهر پلدختر همچنان برق ندارد / به روستاها راه دسترسی نداریم

فریدون خودنیا در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به وقوع سیلاب در پلدختر و معمولان، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ درصد از شهر پلدختر همچنان برق ندارند.

وی با بیان اینکه به محض اینکه خانه‌ها آمادگی سکونت داشته باشند، برق آنها را وصل خواهیم کرد، گفت: حتی در معمولان نیز چند خانواری بدون برق هستند، که اگر شرایط فراهم شود برق آنها را هم وصل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت برق لرستان، بیان داشت: وصل شدن برق پلدختر و معمولان بستگی به سایر ارگان‌ها دارد، شهرداری، اکیپ‌های ارتش، سپاه و… بلافاصله شهر را باید پاکیزه کنند تا ما بتوانیم برق این مناطق را وصل کنیم، خانه‌ها و مغازه‌ها نیز باید خالی از گل و لای شود، در حال حاضر در پلدختر و معمولان هر کسی که بتواند در خانه خود سکونت داشته باشد و خانه او خشک باشد، برق خانه‌اش را وصل می‌کنیم.

۱۰:۴۹ سیلاب در لرستان ۱۴ کشته داشت

حمیدرضا نظیفی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده کشته شدگان سیل اظهار داشت: از ابتدای دوره بارش سیل آسای باران در استان تاکنون ۱۴ جسد به دلیل خفگی ناشی از سیل و یا در ارتباط با آن به پزشکی قانونی استان ارجاع شده‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۳ نفر مربوط الیگودرز، یک نفر مربوط به شهرستان دورود، ۳ نفر مربوط به خرم آباد، ۲ نفر مربوط به کوهدشت، ۲ نفر مربوط به معمولان، ۲ نفر مربوط به چگنی و یک نفر مربوط به نورآباد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان ضمن اظهار تأسف از حادثه پیش آمده، افزود: پزشکی قانونی استان در طول مدت حادثه در کنار مردم حضور داشته و با معاینه اجساد و صدور سریع جواز دفن، مانع از افزایش درد و آلام مردم شده است.

نظیفی گفت: تا پایان مشکلات ناشی از این بحران، پزشکی قانونی در هر لحظه از شبانه روز آماده معاینه اجساد و صدور جواز دفن است.

۱۰:۱۵ کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده لرستان از امروز شدت می‌گیرد

سردار محمدعلی جعفری صبح امروز در بدو ورود به لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در پی جلسه روز گذشته با مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان مبنی بر کمک نیروهای مسلح به مناطق سیل زده، امروز وارد لرستان شدیم، اظهار داشت: تمرکز استان‌های معین از امروز روی مناطق سیل زده لرستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی از خسارت‌ها که ناشی از کم کاری و کوتاهی‌ها بوده باید جبران شود، البته در این شرایط صبر و تحمل مردم مناطق سیل زده بسیار مهم است؛ تصریح کرد: در مقابله با بلایای طبیعی همچون سیل باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم تا کمترین خسارت را متحمل شویم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه اکنون آب فروکش کرده اما زیرساخت‌ها آسیب بسیار دیده‌اند، افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر مشکلات مناطق سیل زده پلدختر رفع شود؛ تاکید رهبری به دولت و نیروهای مسلح بر این موارد بوده و امیدواریم از امروز کمک رسانی با شدت و سرعت بیشتری به مردم صورت گیرد.

۰۹:۴۷ آشپزخانه اداره اوقاف برای طبخ روزانه ۷ هزار غذا راه اندازی شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از راه اندازی آشپزخانه مرکزی این اداره برای طبخ روزانه ۷ هزار غذا برای سیل زدگان استان خبر داد.

۰۹:۲۷ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد لرستان شد

دقایقی پیش سردار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور بازدید و سرکشی از مناطق سیل زده لرستان وارد فرودگاه خرم آباد شد.

بر اساس این گزارش، سردار جعفری در مناطق سیل زده پلدختر حضور خواهد یافت.


خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: روز گذشته با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، بالگردهای امداد و نجات هلال احمر، ارتش و سپاه به یاری مردم سیل زده پلدختر و معمولان شتافتند و امروز نیز با روشن شدن هوا کار امداد رسانی به سیل زدگان از سر گرفته شد.

علاوه بر نهادها و دستگاه‌های امدادی و انقلابی، مردم و اصناف مختلف نیز با جمع آوری کمک‌ها در تلاش هستند هرچه سریع‌تر کالاهای مورد نیاز مردم سیل زده را به دستشان برسانند.

استانداران کرمانشاه و همدان نیز در پیام‌های مختلفی ضمن ابراز همدردی با مردم لرستان از ارسال تجهیزات و امکانات مورد نیاز مناطق سیل زده استان خبر داده‌اند. کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال احمر لرستان نیز کار جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی را به پیش می‌برند.

آغاز دومین روز عملیات امدادرسانی/ حضور سردار جعفری در منطقه

اما همچنان حجم خسارت‌ها بسیار بالاست، راه‌های دسترسی تخریب شده و آب و برق و گاز و ارتباط تلفنی و اینترنتی در مناطق سیل زده لرستان به ویژه در پلدختر و معمولان قطع است.

امداد رسانی در منطقه

صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به اینکه به ۲۴۱ روستای لرستان عملیات امداد و نجات صورت گرفته است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری و در پی سیلاب‌های اخیر، جمعیت هلال احمر لرستان به بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ خانوار امداد رسانی کرده است.

وی افزود: بیش از ۱۱ هزار نفر در سیلاب‌های اخیر نیز اسکان اضطراری داده شد.

آغاز دومین روز عملیات امدادرسانی/ حضور سردار جعفری در منطقه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: در این عملیات‌ها از ۱۱۰ پرسنل و ۳۷۷ داوطلب بهره برده‌ایم که در پی آن ۲۳ دستگاه آمبولانس، ۵۸ تک کابین و دو کابین و از ۳۶ موتور پمپ و لجن کش نیز استفاده شده است.

۶ دستگاه بالگرد در نظر گرفته شده که در روز نخست بیش از ۶۴ سورتی پرواز انجام شد

رضایی افزود: توزیع بیش از ۸۲۰ رول پلاستیک، ۱۷۰ کلمن آب و ۳۳۰ ست ظروف به همراه اقلامی نظیر قند و شکر، پتو، حبوبات، موکت، هیتر برقی، والور و کنسروجات از اقدامات جمعیت هلال احمر لرستان به سیل زدگان بوده است.

وی افزود: بیش از ۱۵۰۰ پک ۷۲ ساعته و بیش از ۱۳۰۰ پک یک ماهه و همچنین ۲۲۰ پک ۲۴ ساعته اقلام زیستی ارائه شده جمعیت هلال احمر به افراد متأثر از سیلاب بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: در سیلاب اخیر نیز با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی جمعیت هلال احمر ۶ دستگاه بالگرد در نظر گرفته شده که در روز نخست بیش از ۶۴ سورتی پرواز انجام شد.

رضایی اظهار کرد: با حمایت رئیس جمعیت هلال احمر کشور، دبیر کل و همچنین رئیس سازمان امداد و نجات، بیشتر از آمار افراد حادثه دیده اقلام امدادی و زیستی به استان ارسال شده و هیچ نگرانی در بحث امداد رسانی به سیل زدگان پلدختر و معمولان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همدلی و همکاری بیشتر مردم فهیم پلدختر و معمولان بتوانیم در شرایط بهتری امدادرسانی لازم را ارائه دهیم.

آخرین اخبار از سیل در استان لرستان را در زیر می‌خوانید

۱۳:۲۵ ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی بین سیل‌زدگان لرستان توزیع می‌شود

محمد مخبر ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه بر اساس اینکه در هفت استان درگیر سیل، هفت قرارگاه را ایجاد کردیم که یکی از آنها را در لرستان برقرار کرده‌ایم، اظهار داشت: تا کنون توزیع نزدیک دو هزار و ۵۰۰ تخته پتو، ۳۴ هزار بسته نان، ۶۵ هزار کنسرو، ۳۲ هزار بطری آب، ۱۰ هزار بسته خرما، ۱۰ هزار و ۵۰۰ غذای گرم، تجهیزات و… را در لرستان داشته‌ایم.

وی، بیان داشت: دو درمانگاه سیار را در استان مستقر کرده‌ایم و برای ۲۰ هزار نفر دارو تهیه کرده‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه امروز چند تصمیم مهم گرفته شد، افزود: حجم خانه‌هایی که اساس منزل آنها در پلدختر و معمولان از بین رفته است بسیار زیاد بود، به عنوان هدیه مقام معظم رهبری تصمیم بر این گرفته شد که ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی شامل یخچال، گاز، ظرف، موکت و… بوده در اولین فرصت که تهیه کنیم به استان ارسال خواهیم کرد.

۱۳:۰۸ رئیس مجلس شورای اسلامی وارد لرستان شد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش از طریق فرودگاه خرم آباد وارد لرستان شد.

۱۳:۰۲ پلدختر - خرم‌آباد همچنان مسدود است / انسداد جاده شمال به جنوب لرستان

سرهنگ مرتضی چغلوند در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی که به دلیل سیلاب همچنان در لرستان پابرجا است، اظهار داشت: در حال حاضر پلدختر رفت و برگشت به سمت خرم آباد، پلدختر به سمت به کوهدشت به صورت رفت و برگشت مسدود است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جاده پلدختر به سمت «پاعلم» و آزاد راه خرم زال باز شده است، گفت: آزاد راه به صورت رفت و برگشت هم اکنون باز است.

رئیس پلیس راه لرستان با اشاره به اینکه جاده شهر «گراب» همچنان بسته است، تصریح کرد: خرم آباد به سمت بروجرد در محل پل «تجره» تخریب شده است و انتظار از مسئولان راهداری داریم که سریعاً این پل بازگشایی شود.

سرهنگ چغلوند، تاکید کرد: این محور باید به صورت اضطراری باز شود چرا که شاهراه حیاتی کشور و شمال به جنوب استان است، در حال حاضر محور جایگزین این جاده بیرانشهر به سمت بروجرد است که حجم ترافیک بسیار بالایی دارد و حادثه خیز است.

وی، گفت: بقیه محورهای اصلی استان باز است، اما محورهای فرعی و تفرجگاهی همچنان بسته است، با توجه به تخریب پل‌ها ایمنی جاده‌ها پایین است و رانندگان نکات ایمنی را باید رعایت کنند.

۱۲:۴۹ راه دسترسی به «معمولان» همچنان بسته است / انتقاد از هلال احمر

قدرت الله ولدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه همچنان راه دسترسی به شهر «معمولان» بسته است، اظهار داشت: مردم به مواد غذایی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه قرار بود که راه دسترسی به «معمولان» تا ساعت ۲ بامداد امروز باز شود، گفت: این در حالیست که هنوز این امر صورت نگرفته و برای ما مشکلات زیادی ایجاد شده است.

نماینده ویژه استاندار لرستان در معمولان، همچنین با انتقاد از روند امداد رسانی هلال احمر به «معمولان»، گفت: هلال احمر تازه امروز وارد معمولان شده است و اگر روزهای گذشته نیروهای هلال احمر می‌آمدند مشکلات ما حل می‌شد.

ولدی با تاکید بر ضرورت بازگشایی راه دسترسی معمولان، عنوان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل ما عدم وجود راه دسترسی است.

۱۱:۵۸ آسیب به خانه‌ها و جاده‌های روستایی بروجرد / ۲۰۰ واحد تخریب کامل شد

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آسیب جدی به واحدها و جاده‌های روستایی، گفت: در جریان سیلاب اخیر ۲۰۰ خانه روستایی تخریب کامل شد.

وی با بیان اینکه آب وارد خیلی از خانه‌های روستایی شده است، عنوان کرد: زندگی مردم متلاشی شده، وضعیت بسیار بدی دارند، برخی از واحدها تخریب شده است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه با مسئولان ذی ربط، گفت: در منطقه «کلهر» راه روستایی نشست کرده است، در بروجرد - آبسرده رانش زمین را داشته‌ایم، دو کیلومتر از این منطقه را شکاف برداشته و زمین رانش کرده است.

۱۱:۴۴ یک بیمارستان صحرایی در خرم‌آباد برپا شد

یک بیمارستان صحرایی ۶۵ تختخوابه در پارکینگ بیمارستان شهید رحیمی مرکز لرستان احداث شد تا در صورت نیاز برای درمان سیل زدگان شهرستان پلدختر و معمولان پس از تکمیل ظرفیت خالی سایر مراکز استان جهت پذیرش بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

۱۱:۳۵ فیلم / ‏‬ سردار جعفری در حال بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده لرستان

۱۱:۱۸ «احمد مرادپور» نماینده تام الاختیار استاندار لرستان در پلدختر شد

با حکم سید موسی خادمی استاندار لرستان، احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی به عنوان نماینده تام الاختیار در مدیریت بحران پلدختر منصوب شد.

در حکم مذکور از تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های امداد رسان خواسته شده که با هدایت و مسئولیت نماینده تام الاختیار استاندار، در امر مدیریت بحران و کمک رسانی به مردم نهایت اهتمام و تلاش مضاعف را انجام دهند.

گفتنی است بنا بر دستور استاندار و با توجه به حضور معاون عمرانی در پلدختر، کلیه مسئولیت‌های معاونت عمرانی در امر بحران و دیگر وظایف بر عهده گودرز امیری معاون امور اقتصادی گذاشته شده است.

۱۱:۱۶ ارتباطات تلفنی در پلدختر عادی است / امکان مکالمه نیروهای امدادی

برخلاف گزارش‌های میدانی خبرنگار مهر از مناطق سیل‌زده، مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان می‌گوید: امکان مکالمه تلفنی نیروهای امدادی در پلدختر فراهم است.

۱۱:۱۴ بازگشایی راه آهن تهران - جنوب در محور لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: راه آهن تهران - جنوب که بر اثر رانش زمین مسدود شده بود، بازگشایی و حرکت قطارها در آن از سر گرفته شد.

۱۱:۰۶ اعزام نیروهای هلال احمر سایر استان‌ها به مناطق سیل‌زده لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان، از اعزام نیروهای هلال احمر استان‌های دیگر به مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد.

۱۰:۵۵ ۳۰ درصد شهر پلدختر همچنان برق ندارد / به روستاها راه دسترسی نداریم

فریدون خودنیا در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به وقوع سیلاب در پلدختر و معمولان، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ درصد از شهر پلدختر همچنان برق ندارند.

وی با بیان اینکه به محض اینکه خانه‌ها آمادگی سکونت داشته باشند، برق آنها را وصل خواهیم کرد، گفت: حتی در معمولان نیز چند خانواری بدون برق هستند، که اگر شرایط فراهم شود برق آنها را هم وصل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت برق لرستان، بیان داشت: وصل شدن برق پلدختر و معمولان بستگی به سایر ارگان‌ها دارد، شهرداری، اکیپ‌های ارتش، سپاه و… بلافاصله شهر را باید پاکیزه کنند تا ما بتوانیم برق این مناطق را وصل کنیم، خانه‌ها و مغازه‌ها نیز باید خالی از گل و لای شود، در حال حاضر در پلدختر و معمولان هر کسی که بتواند در خانه خود سکونت داشته باشد و خانه او خشک باشد، برق خانه‌اش را وصل می‌کنیم.

۱۰:۴۹ سیلاب در لرستان ۱۴ کشته داشت

حمیدرضا نظیفی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده کشته شدگان سیل اظهار داشت: از ابتدای دوره بارش سیل آسای باران در استان تاکنون ۱۴ جسد به دلیل خفگی ناشی از سیل و یا در ارتباط با آن به پزشکی قانونی استان ارجاع شده‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۳ نفر مربوط الیگودرز، یک نفر مربوط به شهرستان دورود، ۳ نفر مربوط به خرم آباد، ۲ نفر مربوط به کوهدشت، ۲ نفر مربوط به معمولان، ۲ نفر مربوط به چگنی و یک نفر مربوط به نورآباد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان ضمن اظهار تأسف از حادثه پیش آمده، افزود: پزشکی قانونی استان در طول مدت حادثه در کنار مردم حضور داشته و با معاینه اجساد و صدور سریع جواز دفن، مانع از افزایش درد و آلام مردم شده است.

نظیفی گفت: تا پایان مشکلات ناشی از این بحران، پزشکی قانونی در هر لحظه از شبانه روز آماده معاینه اجساد و صدور جواز دفن است.

۱۰:۱۵ کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده لرستان از امروز شدت می‌گیرد

سردار محمدعلی جعفری صبح امروز در بدو ورود به لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در پی جلسه روز گذشته با مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان مبنی بر کمک نیروهای مسلح به مناطق سیل زده، امروز وارد لرستان شدیم، اظهار داشت: تمرکز استان‌های معین از امروز روی مناطق سیل زده لرستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی از خسارت‌ها که ناشی از کم کاری و کوتاهی‌ها بوده باید جبران شود، البته در این شرایط صبر و تحمل مردم مناطق سیل زده بسیار مهم است؛ تصریح کرد: در مقابله با بلایای طبیعی همچون سیل باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم تا کمترین خسارت را متحمل شویم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه اکنون آب فروکش کرده اما زیرساخت‌ها آسیب بسیار دیده‌اند، افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر مشکلات مناطق سیل زده پلدختر رفع شود؛ تاکید رهبری به دولت و نیروهای مسلح بر این موارد بوده و امیدواریم از امروز کمک رسانی با شدت و سرعت بیشتری به مردم صورت گیرد.

۰۹:۴۷ آشپزخانه اداره اوقاف برای طبخ روزانه ۷ هزار غذا راه اندازی شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از راه اندازی آشپزخانه مرکزی این اداره برای طبخ روزانه ۷ هزار غذا برای سیل زدگان استان خبر داد.

۰۹:۲۷ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد لرستان شد

دقایقی پیش سردار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور بازدید و سرکشی از مناطق سیل زده لرستان وارد فرودگاه خرم آباد شد.

بر اساس این گزارش، سردار جعفری در مناطق سیل زده پلدختر حضور خواهد یافت.

کد خبر 4580727

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی