دندان درآوردن نوزاد در 4 ماهگی


دندان درآوردن نوزاد در 4 ماهگی

دختری 4 ماهه دارم از دهنش آب با حباب و کف خارج میشه دستشو میکنه توی دهنش و انگشتاشو میجوه روی لثه اش یه برآمدگی و دوتا سوراخه آیا میخواد دندون دربیاره؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: باسلام من دختری ۴ ماه و ۱۵روزه دارم از دهنش آب به همراه حباب و کف خارج میشه دستشو میکنه توی دهنشو انگشتاشو میجوه روی لثه اش هم یه برآمدگی و دوتا سوراخ که انگار جای دندونه الان دو هفته اینجوریه آیا میخواد دندون دربیاره یه مشکل دیگه شبا به سختی به خواب میره به خاطر نفخ شربت گریپ میکسچر میدم آیا خوبه عوارص نداره؟

پاسخ دکتر علی اصغر حلیمی، متخصص اطفال:
همه بچه ها از حدود سه ماهگی آن دهانش افزایش پیدا می کند و آبریزش دهانش از این شروع می شود و بعد از پنج ماهگی کمتر می شود. همچنین همه بچه ها از حدود سه ماهگی دست به دهان می برند و دستانشان را می خورند. این حرکات برای شیرخوار نسبت به سنش طبیعی است و نشان دهنده دندان درآوردن نیست. درمورد سوراخ روی لثه بچه ممکن است مربوط به دندان درآوردن باشد. لازم است به یک پزشک اطفال مراجعه کنید. در مورد سخت به خواب رفتن فرزندتان هم باید تماس پوستی بیشتری داشته باشید. ضورت، بدن، پوست، شکم و دست و پاهایش را آرام ماساژ بدهید و این لمس ها و تماس ها باعث آزاد شدن ماده هورمونی آنکفالین می شود که باعث آرامش و به خواب رفتن شیرخوار می شود. دادن گریپ میکسچر هم بعد از چهارماهگی توصیه نمی شود. چون دل دردهای بچه بعد از چهارماهگی برطرف می شود.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیوگرافی و عکسهای آمنه سادات ذبیح پور خبرنگار و همسرش