بیش از 3 تُن فرآورده خام دامی فاسد در سمنان نابود شد


بیش از 3 تُن فرآورده خام دامی فاسد در سمنان نابود شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: سه تن و 304 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد از پانزدهم اسفند 97 تا پانزدهم فروردین 98 در استان کشف و نابود شد.

محمدی سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از 15 اسفند 97 تا 15 فروردین 98 در استان سمنان 9 واحد متخلف عرضه فرآورده های دامی به مراجع قضایی معرفی، یک واحد پلمب و با 14 خودروی دوره گرد عرضه فرآورده دامی برخورد شد.
وی با بیان این که در استان سمنان یک هزار و 181 مرکز تولید، عرضه و مصرف فرآورده دامی وجود دارد، ادامه داد: در همین بازه زمانی یکماهه بیش از یک هزار و 703 بازدید از مراکز عرضه، تولید و مصرف فرآروده های دامی مانند رستوران ها به منظور نظارت و برخورد با تخلف انجام شد .
وی اظهار داشت: از اسفند 97 تا 15 فروردین 98 از همه مراکز تولید، عرضه و مصرف فرآورده های دامی یکبار و از برخی مراکز به دلیل نظارت و جلوگیری از تکرار تخلف چندین بار بازدید به عمل آمد.
به گفته سعیدی، مراکز تولید، عرضه و مصرف فرآورده های گوشتی در صورت تخلف برای اولین بار تذکر در کارت بهداشت آنها ثبت می شود و در صورت تکرار تخلف، در نظارت بعدی توقیف انجام می شود و در مرحله بعد در صورت بی توجهی به اخطار، به مراجع قضایی معرفی و پلمب می شوند.
وی با بیان این که سال گذشته در مدت مشابه چهار مرکز و امسال یک مرکز فعال در زمینه فرآورده های خام دامی به دلیل تخلف پلمب شدند، خاطر نشان کرد: آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نقش مهمی در کاهش تخلف و رعایت بهداشت دارد و رسانه ها اهرم کمک کننده در این زمینه هستند.
به گزارش ایرنا، شهروندان با مشاهده هرگونه تخلف می توانند مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان خود یا با شماره تلفن 1512 موارد مشکوک را در 24 ساعت شبانه روز اطلاع رسانی کنند.
بیش از یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک و حدود 100 هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.
150واحد دامداری صنعتی و 511 واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد 42 مزرعه مرغ تخم گذار، 12 واحد پرورش شتر مرغ، 6 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید 20 هزار قطعه و بقیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی است.
7342/6103


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان