امام حسین (ع)، پیشوای بزرگ انسانیت و آزادگی


امام حسین (ع)، پیشوای بزرگ انسانیت و آزادگی

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرم‌دره گفت: امام حسین (ع) پیشوای بزرگ انسانیت و آزادگی است .

حمدالله مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امام حسین (ع) امام سوم شیعیان، شهید کربلا و ملقب به ثاراللّه است که نهضت عاشورا بر محور فداکاری و جان‌فشانی آن حضرت شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) تاریخ بشری را پر از حماسه و ایثار کرد و درس آزادگی و عزت به انسان‌ها آموخت، ادامه داد: ایشان با تقدیم خون خویش در کربلا، درخت اسلام را آبیاری کرد و مسلمانان را بیدار ساخت. امام حسین (ع) از جمله مربیان آسمانی است که پیروی واقعی از سیره عملی و اخلاقی آن حضرت، سعادت فرد و جامعه را تضمین می‌کند و آنان را به سجایای اخلاقی و فضائل انسانی می‌رساند.

وی ادامه داد: رسول خدا، اثر اجتماعی و نقش تربیتی امام حسین علیه‌السلام را به «چراغ هدایت و کشتی نجات» تعبیر نموده، می‌فرماید: «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة».

مرادی یادآور شد: امام حسین (ع) پیشوای بزرگ انسانیت و آزادی و مبارزه ایشان با ظلم و ستم، قرن‌ها است که الگوی همه آزادگان است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در همه جنبه‌ها اسوه است که یکی از آن‌ها سیره اخلاقی است، گفت: آن حضرت پرورش یافته مکتب نبوی و علوی است و رفتارهایی از خود بروز داد که برای همیشه در دل تاریخ جاودان ماند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی