آموزش ساخت دئودورانت خانگی و طبیعی


آموزش ساخت دئودورانت خانگی و طبیعی روژان: دئودورانت نوعی ماده معطر است که برای خوشبوکردن بدن و یا یک مکان خاص استفاده می‌شود. بیشترین مصرف دئودورانت در از بین بردن بوی بد عرق است. دئودورانت‌هایی موجود در بازار شامل موادی هستند که از عرق کردن بدن جلوگیری کرده و خاصیت ضد تعریق دارند. معمولا اینکار با استفاده از عناصری نظیرِ آلومنیوم انجام می‌شود....

آموزش ساخت دئودورانت خانگی و طبیعی

روژان: دئودورانت نوعی ماده معطر است که برای خوشبوکردن بدن و یا یک مکان خاص استفاده می‌شود. بیشترین مصرف دئودورانت در از بین بردن بوی بد عرق است. دئودورانت‌هایی موجود در بازار شامل موادی هستند که از عرق کردن بدن جلوگیری کرده و خاصیت ضد تعریق دارند. معمولا اینکار با استفاده از عناصری نظیرِ آلومنیوم انجام می‌شود. اما باید توجه داشته باشید که تعریق یکی از رفتارهای طبیعی بدن است و امری ضروری و مفید. برای رفع این مشکل می‌توانید ساخت دئودورانت خانگی را امتحان کنید. در این مطلب می‌خوهیم ساخت دئودورانت خانگی را به شما آموزش دهیم.

ساخت دئودورانت خانگی

آموزش ساخت دئودورانت خانگی و طبیعی

همانطور که گفته شد اگر نمی‌خواهید جلوی یکی از رفتارهای طبیعی و ضروری بدن‌تان را بگیرید و در عین حال از بوی بد عرق هم در امان باشید، ساخت دئودورانت خانگی تنها راه حل است. در این مطلب آموزش ساخت دئودورانت خانگی را با استفاده از مواد طبیعی و خوشبو خدمت شما آماده کرده‌ایم.

البته توجه داشته باشید که شما می‌توانید مواد خوشبوکننده موجود در این دئودورانت خانگی را تغییر دهید اما باید مطمئن شوید شدت بوی آن‌ها به اندازه کافی قوی باشد. ضمن اینکه ممکن است به برخی از مواد پایه حساسیت داشته باشید. مثلا جوش شیرین برای برخی از پوست‌های حساس باعث قرمزی و خارش می‌شود. اگر جزو این دسته از افراد هستید، نباید از این دئودورانت استفاده کنید. ما در این آموزش از موادی مثل جوش شیرین، روغن نارگیل و اسانس طبیعی استفاده شده است. مواد و وسایل مورد نیاز برای ساخت دئودورانت خانگی و طبیعی را در لیست زیر مشاهده می‌کنید.

آموزش ساخت دئودورانت خانگی و طبیعی

وسایل مورد نیاز برای ساخت دئودورانت خانگی:

جوش شیرین روغن نارگیل اسانس طبیعی (در این آموزش از اسانس اسطوخودوس استفاده شده است. می‌توانید سایر رایحه‌ها مثل چای، اکالیپتوس و یاس را جایگزین آن کنید) پیمانه اندازه گیری قاشق ظرف درب‌دار و ضدهوا برای نگهداری دئودورانت

پس از تهیه مواد و وسایل مورد نیاز گام‌های چهارگانه ساخت دئودورانت طبیعی و خانگی را دنبال کنید.

۴ گام برای ساخت دئودورانت خانگی:

توجه داشته باشید که هر کدام از این گام‌ها را باید با دقت فرآوان انجام دهید.

گام اول: اندازه گیری مواد مورد نیاز

در اولین گام از ساخت دئودورانت خانگی پس از تهیه مواد مورد نیاز باید آن‌ها را اندازه گیری کنید تا مقدار ساخته شده مشخص شود. برای اینکار یک چهارم فنجان جوش شیرین و یک چهارم فنجان روغن نارگیل اندازه گیری کنید. بهتر است برای ساخت دئودورانت از روغن نارگیل جامد استفاده کنید و اگر روغن آب شد، آن را در یخچال بگذارید تا جامد بشود.

آموزش ساخت دئودورانت خانگی و طبیعی

گام دوم: مخلوط کردن مواد

پس از اندازه‌گیری مواد جوش شیرین و روغن نارگیل که مواد پایه‌ی این آموزش هستند باید آن‌ها را کاملا با هم ترکیب کنید. بهتر است اینکار را در جای گرم انجام ندهید تا روغن نارگیل آب نشود.

آموزش ساخت دئودورانت خانگی و طبیعی

گام سوم: اضافه کردن اسانس اسطوخودوس

در گام سوم از ساخت دئودورانت طبیعی باید اسانس مورد نظر خودتان را به ترکیب اضافه کنید. برای این مقدار ۵ قطره اسانس کافی است. البته مقدار اسانس علاوه بر مقدار مواد پایه به قدرت و شدت بوی اسانس هم بستگی دارد.

آموزش ساخت دئودورانت خانگی و طبیعی

گام چهارم: ترکیب و ذخیره‌سازی دئودورانت

سپس مواد را آنقدر با هم ترکیب کنید تا بافت آن‌ها نرم و یک دست شود. برای ذخیره سازی آن، دئودورانت را در یک ظرف درب دار بریزید. این دئودورانت در دمای اتاق به حالت نیمه جامد یا کرمی در‌می‌آید. پس می‌توانید آن را در دمای اتاق نگهداری کنید. روغن نارگیل می‌تواند تا دمای ۳۰ درجه به حالت نیمه جامد باشد. اما اگر در یک آب و هوای گرم زندگی می‌کنید می‌توانید آن را در دمای یخچال به حالت کاملا جامد نگهداری کنید.

آموزش ساخت دئودورانت خانگی و طبیعی

روش استفاده از دئودورانت طبیعی هم مثل کرم است و باید آن را با انگشت روی پوست اعمال کنید. البته برخی افراد با این روش استفاده راحت نیستند. اگر شما نیز جزء همین افراد هستید می‌توانید از یک براش آغشته به دئودورانت خانگی برای اعمال بر روی پوست استفاده کنید. از دئودورانت طبیعی و خانگی جدیدتان لذت ببرید. ممنون از همراهی‌تان با این بخش از روژان.

برگرفته شده از: instructables

منبع

شاید دیگر مطالب
روژان را هم دوست داشته باشید

آموزش ساخت دئودورانت خانگی و طبیعی


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟