مسابقات بین‌المللی قرآن کریم توطئه دشمنان علیه ایران را خنثی کرد


مسابقات بین‌المللی قرآن کریم توطئه دشمنان علیه ایران را خنثی کرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با وجود همه تبلیغاتی که استکبار علیه ایران اسلامی آغاز کرده است و تفکرات توحیدی را انحرافی می‌داند، اما خوشبختانه در برابر این هجمه تبلیغات منفی ایستادگی‌های خوبی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی برگزاری این مسابقات را بسیار مفید و ارزشمند خواند و خواستار توسعه این‌گونه مسابقات شد.

وی با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآنی می‌تواند در فضای جهانی تأثیر بسزایی داشته و انتقال‌دهنده پیام ایران اسلامی به سایر کشورهای اسلامی باشد، افزود: یکی از آثار و برکات دعوت از صاحبان فکر و اندیشه در جهان اسلام، انتقال تفکر توحیدی در نظام جمهوری اسلامی به سایر کشورهای اسلامی است.


نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با وجود همه تبلیغاتی که استکبار علیه ایران اسلامی آغاز کرده است و تفکرات توحیدی را انحرافی می‌داند، اما خوشبختانه در برابر این هجمه تبلیغات منفی ایستادگی‌های خوبی صورت گرفته است که استقبال از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یکی از این مصادیق به شمار می‌آید که تبلیغات دشمنان علیه ایران هراسی و شیعه هراسی بی نتیجه مانده است.

وی با بیان اینکه ارتباط با جهان اسلام بسیار مهم است و باید از نظر ساختاری این موضوع به صورت جدی دنبال شود تا همه امت اسلامی در کشورهای مختلفی باهم مرتبط شوند، یادآور شد: قرآن کریم و مسابقات قرآنی یکی از این موضوعات است و می‌تواند در فضای بین‌المللی مورد توجه جدی قرار بگیرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رمز اقتدار اسلام را تبعیت از دستورات قرآن کریم دانست و ادامه داد: تا زمانی که زیر پرچم قرآن کریم قرارگرفته باشیم و از این کتاب آسمانی تبعیت کنیم، هر چه صهیونیست‌ها تلاش کنند تا میان مسلمانان جدایی بیندازند، موفق نخواهند شد، بنابراین کشورهای اسلامی تا زمانی که در زیر لوای قرآن کریم قرار دارند هیچ توطئه‌ای آن‌ها را تهدید نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: جهان اسلام باید بفهمد که در چه شرایط جهانی قرارگرفته و حقیقت نظام توحید را برای جوانان جهان اسلام تبیین کنند، زیرا محور امت اسلامی در چارچوب قرآن و عترت است؛ بنابراین رمز اقتدار و اتحاد امت اسلام بر محور کتاب و سنت شکل می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان بابیان اینکه قرآن کریم به‌عنوان کتاب، ثقل اکبر است و سنت به‌عنوان ثقل اصغر شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: مسئله ولایت ائمه معصومین بسیار مهم است، زیرا آن‌ها مفسر و مبین قرآن هستند، قرآن اسراری دارد که همه نمی‌توانند بفهمند و ائمه اطهار علیهم‌السلام هستند که قرآن را تفسیر می‌کنند و برداشت از قرآن باید با هدایت ائمه معصومین صورت بگیرد، مسلمانان اگر می‌خواهند سربلند و سرافراز باشند باید راه و رسم زندگی را در قرآن بیابند و از آن‌ها تبعیت کنند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟