سبک مسجدداری مرحوم جذبی، الگویی موفق برای ائمه جماعات است


سبک مسجدداری مرحوم جذبی، الگویی موفق برای ائمه جماعات است

پرهیزگار گفت: سبک مسجدداری مرحوم جذبی که با موفقیت‌های مستمر در مسجد روحانی همراه شد، الگویی کامل و موفق برای ائمه جماعات مساجد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرضا پرهیزگار» در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه خبر درگذشت ناگهانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم جذبی؛ امام جماعت مسجد روحانی، بسیار دردناک بود، گفت: ایشان از شخصیت های علمی، اخلاقی و مردم دار در میان ائمه جماعات تهران بودند که حضورش وزنه ای ارزشمند برای روحانیون جنوب تهران بود.

امام جماعت مسجد بقیه الله (عج) افزود: سبک مسجدداری مرحوم جذبی به ویژه ارتباط خوب ایشان با اعضای هیات امنا و اعضای بسیج مسجد روحانی که با موفقیت های مستمر در این مسجد همراه بود، الگویی کامل و موفق برای ائمه جماعات مساجد است.

وی با اشاره به نقش مستقیم و بسیار موثر جذبی در گسترش جشن های عید غدیر خم (دهه ولایت و امامت) در مساجد تهران، خاطرنشان کرد: اقدامات ایشان در برگزاری دهه غدیریه در مسجد روحانی، سال ها پیش از نام گذاری فاصله زمانی میان عید قربان و عید غدیر به عنوان دهه ولایت و امامت بود و همین موضوع، بصیرت دینی و انقلابی ایشان را نشان می هد.

سبک مسجدداری مرحوم جذبی، الگویی موفق برای ائمه جماعات است

جشن عید غدیر در مسجد روحانی

پرهیزگار با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین جذبی، سید ائمه جماعات منطقه خراسان و 17 شهریور تهران بودند، گفت: انشاءالله مرکز رسیدگی به امور مساجد بتواند جانشینی لایق و شایسته برای آن عالم ربانی، متدین و خستگی ناپذیر انتخاب کند تا فعالیت های سازنده مسجد روحانی با قوت و جدیت گذشته ادامه یابد.

وی اضافه کرد: مرحوم آقای جذبی، به عنوان یک امام جماعت موفق توانستند نهادها و مراکز دینی، فرهنگی، علمی و خدماتی گسترده ای در مسجد روحانی تاسیس کنند که تاسیس حوزه علمیه حضرت خدیجه (س) ام المومنین، صندوق خیریه حضرت خدیجه کبری (س) و مرکز نیکوکاری برای دستگیری از نیازمندان اطراف مسجد، از جمله مهم ترین آنها است.

امام جماعت مسجد بقیه الله (عج) با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین جذبی همیشه با روی خوش و لبخندی بر لب، میزان نمازگزاران به ویژه جوانان بودند، خاطرنشان کرد: ایشان در دیدارهایی که با ائمه جماعات مساجد تهران داشتند ضرورت استفاده از نسل جوان در مدیریت این خانه های خدا را همواره مورد تاکید قرار می دادند.

وی گفت: بی تردید کار امام جماعت بعدی مسجد روحانی بسیار سخت است زیرا جانشین عالمی می شود که موجب شهرت و استمرار موفقیت مسجد روحانی شد؛ مسجدی که بیش از همه به جشن های عید غدیر شناخته می شود.

سبک مسجدداری مرحوم جذبی، الگویی موفق برای ائمه جماعات است

شرکت ائمه جماعات مساجد جنوب تهران در جشن عید غدیر (مسجد روحانی)

پرهیزگار اضافه کرد: حضور گسترده ائمه جماعات مساجد، روحانیون و سایر گروه های مردم در مراسم تشییع و ترحیم مرحوم حجت الاسلام والمسلمین جذبی، نشان دهنده شخصیت محترم، مردمی، انقلابی، ولایی و ارزشمند آن امام جماعت موفق و تولیت حوزه علمیه حضرت خدیجه (س) است.

پایان پیام/397

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مسجدی‌ها با روز قدس ارتباط ماهوی دارند/ حضور بچه‌های مسجد در راهپیمایی این روز جریان‌سا...