50 هزار خدمت پرستاری به سیل زدگان خوزستان ارائه شد


50 هزار خدمت پرستاری به سیل زدگان خوزستان ارائه شد

تهران- ایرنا- نماینده معاونت پرستاری وزارت بهداشت مقیم در اردوگاه جواد الائمه حمیدیه از ارائه 50هزار خدمت پرستاری به بیماران مناطق سیل زده استان خوزستان توسط پرستاران بحران در بیمارستانهای صحرایی حمیدیه، جوادالائمه، ثامن الائمه، مرکز بهداشتی درمانی الحایی و واحدهای امدادی جامعه نگر سیار، خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، سعید لک روز شنبه درباره ارائه خدمات پرستاری به مردم سیل زده استان خوزستان گفت: 50 نفر از پرستاران آموزش دیده مدیریت بحران، تکنسین اتاق عمل و هوشبری در دو گروه 25 نفره از 20 فروردین وارد استان خوزستان شده و در ارودگاه های جواد الائمه حمیدیه و ثامن الائمه و روستای الحایی تاکنون مستقر هستند.
وی افزود: طبق آخرین اطلاعات جمع آوری شده در حال حاضر تیم اعزامی پرستاران در محل اردوگاه و به صورت سیار در روستاهای اطراف در مجموع 50 هزار خدمت پرستاری در قالب پرستاری از بیماران، پیشگیری، خودمراقبتی و توانبخشی، مشاوره کودکان و سالمندان، پانسمان، تزریقات، نوار قلب و علایم حیاتی، بررسی پوست و مو انجام شده است.
نماینده معاونت پرستاری مقیم دراردوگاه جواد الائمه حمیدیه ادامه داد:همچنین پرستار سلامت جامعه، سلامت روان وسلامت سالمندی نیز آماده ارائه خدمت به بیماران در مناطق سیل زده بوده و تا عادی شدن شرایط در استان مستقر خواهند بود.
وی اظهار داشت: بیمارستان صحرایی که پیش از این در کرمانشاه به دلیل بحران زلزله مستقر شده بود در حال حاضر در اردوگاه جواد الائمه حمیدیه استان خوزستان مستقروبخش های مختلفی ازجمله زنان و زایمان، بخش عمومی و تخصصی، داخلی و اطفال دارد که در صورت شدت بیماری و نیاز مراجعه کنندگان به این بیمارستان اعزام می شوند.
لک گفت: مراجعه کنندگان به بیمارستان صحرایی در استان خوزستان تاکنون بیش از 5 هزار نفر ویزیت رایگان از سوی متخصصین زنان، اطفال، داخلی، پوست، طب اورژانس و عمومی دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: گروهی از پرستاران نیز به منظور انجام اقدامات لازم و به عنوان مدافع وطن راهی مناطق سیل زده در کشور شدند و ارائه خدمت می کنند.
نماینده معاونت پرستاری مقیم در اردوگاه جوادالائمه حمیدیه گفت: جلسه ها پیرامون نیازها و رفع مشکلات و مسائل نیز برگزار و هماهنگی با معاون درمان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جهت ارائه خدمات مطلوب تر به مردم با حضور مدیر پرستاری دانشگاه به صورت مستمر انجام می شود.
به گزارش ایرنا، پس از بازدید مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت از مناطق سیل زده استان خوزستان واعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی اهواز به وجود پرستاران برای امداد رسانی به بیماران، معاونت پرستاری بعد از بررسی چالش ها وموانع، تیم ملی پرستاری در مدیریت بحران را به این مناطق اعزام کرد.
اجتمام*9482 **


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وضعیت آب و هوا، امروز 14 خرداد 1403؛ پیش‌بینی هوای تهران