پایان «معافیت های تحریمی خرید نفت از ایران» به صفحه یک روزنامه ها آمد


پایان «معافیت های تحریمی خرید نفت از ایران» به صفحه یک روزنامه ها آمد

شفقنا رسانه-پایان معافیت های تحریمی نفتی ایران،دیدار نخست وزیر پاکستان با رهبری و روحانی از مهم ترین عناوین امروز روزنامه ها بود. بعد از وقوع بحران سیل یکی از کارهایی که رسانه ها می توانند انجام دهند بررسی عوامل ایجاد کننده این بحران است و می توانند نهادها و سازمان هایی و قوانینی را که به نوعی در تشدید عوامل […]

پایان «معافیت های تحریمی خرید نفت از ایران» به صفحه یک روزنامه ها آمد

شفقنا رسانه-پایان معافیت های تحریمی نفتی ایران،دیدار نخست وزیر پاکستان با رهبری و روحانی از مهم ترین عناوین امروز روزنامه ها بود.

بعد از وقوع بحران سیل یکی از کارهایی که رسانه ها می توانند انجام دهند بررسی عوامل ایجاد کننده این بحران است و می توانند نهادها و سازمان هایی و قوانینی را که به نوعی در تشدید عوامل سیل دخیل بوده اند ،بررسی کنند تا ابهامات این اتفاق برای همگان روشن شود .روزنامه سازندگی در تیتر یک خود به بررسی این بحران بر اساس یک مصوبه در قانون پرداخت و با تیتر خوبی عنوان کرد « حراج مسیل» و در زیر تیتر اشاره کرد،بر اساس بررسی های سازندگی مصوبه ای در قانون بودجه سال ۱۳۹۴ وجود دارد که به وزارت نیرو اجازه می دهد برخی از مسیل ها را به فروش برساند ،فقط ۱۸۰ میلیارد تومان !و البته دولت از این قانون استفاده نکرده است.

پایان «معافیت های تحریمی خرید نفت از ایران» به صفحه یک روزنامه ها آمد

روزنامه آفتاب یزد در تیتر یک امروز به سراغ فروش باورنکردنی تعدادی از خودروها در همان ساعات اولیه رفت و با اشاره به جلوه دیگری از شکاف طبقاتی در تیتر عنوان کرد « فروش BMW های میلیاردی در ۳ ساعت» و در زیر تیتر توضیح داد،هفته گذشته شرکت پرشیا خودرو تعدادی از خودروهای صفر کیلومتر بی ام و را با افزایش قیمت و به صورت فروش فوری به نحوی به بازار عرضه کرد که قیمت ها نجومی و غیر قابل باور بود.خودروهایی چون بی ام و و x1 و ۷۳-i که بهایی میان یک میلیارد و سیصد میلیون تومان تا ۳ میلیارد تومان را داشتند ،بر خلاف تصور عمومی خیلی سریع به فروش رسیدند و مشاهده شد که حتی خودروهای گران قیمت هم در شرایط فعلی بازار در کمتر از یک روز تکمیل ظرفیت می شوند.این روزنامه عکس یک خود را به حضور داوطلبانه و متفاوت هدیه تهرانی در مناطق سیل زده اختصاص داد و نوشت « این زن صف شکن».

پایان «معافیت های تحریمی خرید نفت از ایران» به صفحه یک روزنامه ها آمد

روز گذشته مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا پایان معافیت از تحریم های نفتی ایران را اعلام کرد و گفت دیگر هیچ معافیتی به کشورهای دیگر نخواهد داد .هند ،چین ،ایتالیا،یونان،ژاپن،کره جنوبی،تایوان و ترکیه کشورهایی بودند که آمریکا آنها را از تحریم های مربوط به خرید نفت ایران معاف کرده بود.این خبر به تیتر و عکس روزنامه اعتماد آمد و با اشاره به واکنش امروز مجلس شورای اسلامی به اعلام خبر وزیر امور خارجه آمریکا عنوان کرد « مقابله به مثل» .

پایان «معافیت های تحریمی خرید نفت از ایران» به صفحه یک روزنامه ها آمد

روزنامه شرق هم در تیتر یک امروز خود به بررسی اتمام معافیت خریداران نفتی ایران پرداخت و در تیتر خوبی عنوان کرد « شوک قیمت در بازار نفت» در بخشی از این گزارش آمده « بر اساس پیش‌بینی‌ها، احتمالا نفت ایران در خوش‌بینانه‌ترین حالت به نصف صادرات کنونی خود (چیزی در حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز) خواهد رسید؛ اما همین حذف از بازار که با همکاری عربستان و برادر کوچکش (امارات) انجام می‌گیرد، با رشد قیمت حدود سه‌درصدی مواجه خواهد شد؛ شمشیری دولبه برای خود آمریکا که هم دنبال تولید بیشتر نفت شیل است و هم کاهش قیمت بنزین برای انتخاب دوباره در جایگاه ریاست‌جمهوری آمریکا. این اتفاق هرچند در ظاهر ایران را نشانه رفته است، اما آسیب‌ جدیدی به هم‌پیمانان آمریکا نیز خواهد زد و مشخص نیست این هم‌پیمانان چه سازوکاری را در مقابل این دولت زورگو در پیش بگیرند. در این گزارش تلاش کرده‌ایم با دو کارشناس نفت و دو کارشناس اقتصادی برای تحلیل آثار لغو معافیت‌های نفتی بر اقتصاد ایران گفت‌وگو کنیم که ماحصل آن در پی می‌آید.فریدون برکشلی در تحلیل لغو معافیت‌های نفتی ایران به «شرق» می‌گوید: کشورهای خریدار نفت ایران تمایل ندارند ارتباطشان با ایران ابعاد سیاسی پیدا کند؛ بر همین اساس با سکوت با موضوع مواجه می‌شوند. برکشلی با بیان اینکه مطلقا امکان تحریم کامل نفت ایران ممکن نیست، می‌افزاید: کیفیت و مشخصات نفت ایران به ‌صورت خالص یا برای مخلوط‌کردن بسیار مهم است؛ به‌ویژه خروج ونزوئلا از بازار نیز به اهمیت نفت ایران دامن زده است. رئیس مرکز مطالعات انرژی وین با بیان اینکه بازار جهانی با عرضه مازاد مواجه است، تصریح می‌کند: عرضه مازاد نفت سبک و فوق‎سبک اکنون در بازار به ‌صورت مازاد وجود دارد که با نفت ایران متفاوت است؛ به همین دلیل نفت ایران به نفتی پراهمیت برای جهان تبدیل شده و پالایشگاه‌ها به آن نیاز دارند.»

پایان «معافیت های تحریمی خرید نفت از ایران» به صفحه یک روزنامه ها آمد

بعد از اینکه کاخ سفید اعلام کرد که معافیت‌های تحریمی ایران را تمدید نمی‌کنیم. روزنامه کیهان در تیتر یک از «خیال‌پردازی ترامپ و زمزمه نفت ۱۰۰ دلاری» نوشت و توضیح داد که «در ادامه اقدامات حماقت‌آمیز ترامپ علیه کشورهای تولیدکننده نفت که باعث ایجاد التهاب در بازارهای جهانی شده است، کاخ سفید رسماً از عدم تمدید معافیت مشتریان نفت ایران از تحریم‌های یکجانبه نفتی خبر داد.»

پایان «معافیت های تحریمی خرید نفت از ایران» به صفحه یک روزنامه ها آمد

روزنامه روزان هم در عکس و تیتر یک عنوان کرد با اعلام رسمی پایان معافیت های نفتی ایران از سوی کاخ سفید «ترامپ شمشیر را از رو بست» و توضیح داد که «اقدام دولت ترامپ به منظور به صفر رساندن صادرات ایران را می توان از رو شمشیر کشیدن کاخ سفید برای ملت ایران تلقی کرد اما این کنش طی سال های گذشته از سوی دیگر روسای جمهور آمریکا نیز اتخاذ شده که همواره برآیندی را برای واشنگتن نداشته است».

پایان «معافیت های تحریمی خرید نفت از ایران» به صفحه یک روزنامه ها آمد

روز گذشته معاون اول رئیس جمهور در جشنواره ملی زن و علم در دانشگاه تهران با بیان اینکه دولت شنیده بود که شادروان مریم میرزاخانی اصرار داشت فرزندش تابعیت ایرانی داشته باشد، خبر داد: دولت قانون قدیمی تابعیت که فرزند از پدر تابعیت می گرفت را تغییر داد و لایحه‌ای به مجلس فرستاد تا فرزند بتواند از مادر هم تابعیت بگیرد، این لایحه در مجلس است.این خبر به تیتر یک روزنامه همشهری آمد و در تیتری خبری نوشت « فرزندان زنان ایران،ایرانی می شوند» هر چند بهتر بود در تیتر از احتمال این موضوع خبر دهد چون در صورت تصویب نهایی این قانون اصلاح و اجرا خواهد شد.

پایان «معافیت های تحریمی خرید نفت از ایران» به صفحه یک روزنامه ها آمد

روزگذشته دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با حضور معاون علمی رئیس جمهوری، وزیر اموراقتصادی و دارایی، قائم مقام بانک مرکزی، رؤسای کل سازمان بورس و بیمه مرکزی گشایش یافت. ایران تیتر یک را به نقل قولی از وزیر اقتصاد اختصاص داد که تاکید کرده بود «زنجیرها باید از پای فعالان اقتصاد باز شود» و در زیر تیتر به سخن رئیس کل بیمه مرکزی اشاره کرد که خبر داده بود «با تصویب لایحه صندوق بیمه حوادث طبیعی، واحدهای مسکونی با ماهی ۵ هزار تومان بیمه می شود».روز گذشته عمران خان، نخست وزیر پاکستان در نخستین سفر خود به ایران در سعد آباد مورد استقبال مقام‌های کشورمان قرار گرفت. روزنامه ایران عکس یک را به این مسئله اختصاص داد و در تیتر نوشت:« مستقل ها به هم نزدیک می شوند». روزنامه در زیر تیتر خبر داد که «ایران و پاکستان نیروی واکنش سریع مشترک برای مبارزه با تروریسم در مرزها تشکیل می‌دهند». با این حال روزنامه تنها به جزئیات سخنان روحانی و عمران خان در این دیدار اکتفا نکرد و گزارشی تحلیلی درباره عمران خان و اینکه «او چه در سر دارد» نوشت.

پایان «معافیت های تحریمی خرید نفت از ایران» به صفحه یک روزنامه ها آمد

روزنامه خراسان هم تیتر یک را به نشست خبری روحانی و عمران خان اختصاص داد و در تیتر از « توافق مرزی برای واکنش سریع» نوشت و در زیر تیتر نقل قولی از عمران خان آورد که تاکید کرده بود « نباید اجازه دهیم شبه نظامیان از خاک پاکستان برای اقدامات تروریستی استفاده کنند».
روزنامه کیهان ، سیاست روز و خراسان هم سعی کردند دیدار عمران خان با رهبری را به عکس یک بیاورند. رهبری ضمن اینکه ارتباط ملت‌های ایران و پاکستان را ارتباطی قلبی و عمیق برشمردند تاکید کردند که «روابط ایران و پاکستان برخلاف میل دشمنان آن باید تقویت شود».

پایان «معافیت های تحریمی خرید نفت از ایران» به صفحه یک روزنامه ها آمد

«تب و لرز در مخفیگاه تروریست ها/ هراس در پایگاه های آمریکایی» تیتر یک سیاست روز است که آن را پیام انتخاب سردار سلامی در راس سپاه دانست و توضیح داد:«سردار حسین سلامی با حکم رهبر معظم انقلاب در راس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت تا با برگزیدن جانشین سردار محمد علی جعفری برای ادامه فعالیت سپاه این پیام به دشمنان و بدخواهان و کسانی که به سپاه تهمت زدند مخابره شود که مسیر تقویت سپاه و نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی بدون توجه به تهمت های صورت گرفته ادامه می یابد و این پایگاه های امریکایی در غرب آسیاست که باید از حضور سردار سلامی هراس به دل راه داده و به دنبال انتقال باشند. چراکه سردار سلامی هم فکر مردی است که پیش از این به آمریکایی ها هشدار داده بود اگر سپاه در لیست تروریست های این کشور قرار بگیرد ارتش آمریکا را هم طیف داعش دیده و باید پایگاه های امریکایی که در فاصله ۲ هزار کیلومتری جمهوری اسلامی است جمع شوند». روزنامه در ادامه به معرفی سردار سلامی و اظهارات تاریخی او پرداخته است.

پایان «معافیت های تحریمی خرید نفت از ایران» به صفحه یک روزنامه ها آمد

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟