ناشران کودک با الگوگیری از تکنیک‌های جدید چاپ و نشر کارشان را ارتقا دهند


ناشران کودک با الگوگیری از تکنیک‌های جدید چاپ و نشر کارشان را ارتقا دهند

محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به شرایط مناسبی که کشور چین در زمینه چاپ و تصویرگری کتاب کودک دارد، گفت: ناشران می‌توانند با الگوگیری و استفاده از تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های جدید، کتاب کودک را رونق دهند.

ناشران کودک با الگوگیری از تکنیک‌های جدید چاپ و نشر کارشان را ارتقا دهند ناشران کودک با الگوگیری از تکنیک‌های جدید چاپ و نشر کارشان را ارتقا دهند
محسن جوادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در حاشیه بازدید از غرفه چین در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به توجه ناشران چینی به کتاب کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: وقتی در نمایشگاه کتاب کودک بلونیا حضور داشتم، دیدم ناشران چینی اقبال زیادی نسبت به چاپ و نشر کتاب کودک و همچنین کتاب‌های تصویری دارند و آثار خوبی در این زمینه ارائه داده بودند.

وی در ادمه بیان کرد: امروزه کتاب کودک رونق زیادی در چین دارد و توجه زیادی به این حوزه مخصوصا در زمینه کتاب‌های تصویری شده است. امیدوارم شرایط مناسبی که کشور چین در زمینه چاپ و تصویرگری کتاب کودک دارد، الگوی خوبی برای ناشران کشور ما باشد تا با استفاده از تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های جدید بتوانیم کتاب کودک را رونق دهیم.

جوادی همچنین گفت: با توجه به اینکه شکل روایی و داستانی در کتاب‌ها وجود دارد، می‌توان تجربه‌های فراوان و عمیق اجرایی و سیاسی را در قالب داستان به مخاطبان منتقل کرد.

وی افزود: اگر قرار است روابط پایدار بین کشورها برقرار شود، ارتباطات فرهنگی اهمیت بالایی دارد و باید روابط فرهنگی شکل بگیرد. در این راستا کشورهای شرقی مانند چین که ارزش‌های مشترکی با آنها داریم و تاکید بر سنت و فرهنگ دارند، می‌توانند در راستای توسعه روابط فرهنگی در دستور کار قرار گیرند تا بتوانیم در مقابل چالش‌های فرهنگی جدید مقاومت داشته باشیم.
ناشران کودک با الگوگیری از تکنیک‌های جدید چاپ و نشر کارشان را ارتقا دهند

جوادی در ادامه بیان کرد: در این راستا از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هر نوع فعالیتی که به ایجاد تبادل و ارتباط فرهنگی بین ایران و چین منتهی شود، حمایت می‌کنیم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضور چین در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بسیار خوب و پربار ارزیابی و اظهار امیدواری کرد فقط به این حضور ختم نشود و زمینه‌ای برای ادامه همکاری‌ها در آینده باشد و زمینه ارتباطات بیشتر فراهم شود و آثار نویسندگان ایرانی به زبان چینی و آثار نویسندگان چینی به زبان فارسی ترجمه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل