شاعران ایرانی به هنر تصویرگری چینی توجه داشتند


شاعران ایرانی به هنر تصویرگری چینی توجه داشتند

جوادی گفت: شاعران ایرانی گاهی برای امور دست نیافتنی و اشاره به نکته های حکمت از عنوان کشور چین استفاده می کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محسن جوادی» امروز چهارشنبه 4 اردیبهشت در مراسم افتتاحیه غرفه چین میهمان ویژه نمایشگاه گفت: در معاونت فرهنگی مبتنی بر دیپلماسی فرهنگی بر مبنای کتاب سال 2017 میهمان ویژه نمایشگاه کتاب چین بودیم و امروز چین میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران است.

رییس سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: خوشحالیم که اولین روز نمایشگاه کتاب را با افتتاح غرفه چین آغاز می کنیم. نام کشور چین برای ایرانیان از روزگار دور شناخته شده و آشناست. شاعران ایرانی گاهی برای امور دست نیافتنی و اشاره به هنر ارزشمند تصویرگری و نکته های حکمت از عنوان چین استفاده می کردند. هنر تصویرگری در چین به درجه ای رسیده که اگر قرار بود تصویری از صورت معشوق ما داشته باشد از دست این تصویرگران بر می آید.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آشنایی شاعران ایرانی با چین خاطرنشان کرد: تکرار فراوان چین در ادبیات ما نشان می دهد که شاعران ایرانی و اهل فرهنگ با این کشور آشنا بودند. این آشنایی تا حد نیاز به خاطر شبکه راه های ارتباطی بود که شهرهای ایران و چین را به هم پیوند می داد. جناب آقای صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرمودند به رغم اینکه نامگذاری این شبکه وسیع به جاده ابریشم اتفاق افتاد پیش از این جاده، جاده فرهنگ و هنر بوده است.

جوادی تصریح کرد: امیدواریم این جاده فرهنگی و اقتصادی دوباره احیا شود و شهرهای مشرق زمین به هم مرتبط شود و رفت و آمد فرهنگ دوستان و اهالی اقتصاد زمینه رشد فرهنگی و اقتصادی دو کشور ایران و چین را فراهم کند، اگرچه این روزها فعالیت های فرهنگی خوبی برای آشنایی جوانان چینی با فرهنگ ایرانی و برعکس آغاز شده است. امیدوارم برنامه حضور پربار چین در نمایشگاه کتاب نویدبخش فعالیت و همکاری بیشتر این دو کشور در آینده باشد. رییس جمهور خلق چین گفته است در دوره ای که کشورها وابسته به هم اند و تهدیدها در جهان وجود دارند هیچ کشوری به تنهایی توان و ظرفیت مقابله با مشکلات جهان را ندارد.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !