کمبود کدام ویتامین باعث ریزش مو میشود؟


کمبود کدام ویتامین باعث ریزش مو میشود؟

کمبود ویتامین و مواد معدنی یکی از رایج ترین دلایل ریزش موهاست اما ین حال این موضوع خیلی جدی گرفته نمیشه و یا اینکه اطلاعات کافی در این زیمنه در اختیار افراد وجود نداره! اگر متوجه شدید که ریزش موهاتون خیلی زیاد و غیر طبیعی شده بهتره قبل از هر اقدامی برای درمان ریزش موها، میزان ویتامین بدن رو مورد بررسی قرار بدید. ا در این بخش از همراه باشید تا...

کمبود ویتامین و مواد معدنی یکی از رایج ترین دلایل ریزش موهاست اما ین حال این موضوع خیلی جدی گرفته نمیشه و یا اینکه اطلاعات کافی در این زیمنه در اختیار افراد وجود نداره! اگر متوجه شدید که ریزش موهاتون خیلی زیاد و غیر طبیعی شده بهتره قبل از هر اقدامی برای درمان ریزش موها، میزان ویتامین بدن رو مورد بررسی قرار بدید. ا در این بخش از همراه باشید تا ینکه کمبود کدام ویتامین ها در بدن باعث افزایش ریزش موها میشه، بیشتر آشنا شوید.

ریزش مو به دلیل کمبود روی یا زینک در بدن

کمبود کدام ویتامین باعث ریزش مو میشود؟

روی (Zinc) یکی از بهترین مواد معدنی برای حمایت از عملکرد سلول ها و کمک به بدن برای سنتز پروتئین هست. اگر بدن کمبود روی یا زینک داشته باشه، یزش مو شدید اما موقت مواجه خواهید شد. معمولا افرادی که نوشیدنی های الکی سنگین مصرف میکنند، زنان باردار و شیرده، گیاه خواران و افرادی که مشکلات گوارشی دارند بیشتر مبود روی در بدن مواجه هستند.

ریزش مو به دلیل کمبود آنتی اکسیدان در بدن

کمبود کدام ویتامین باعث ریزش مو میشود؟

آنتی اکسیدان ها یک سیستم آنزیمی مهم برای خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن بوده که شامل ویتامین ای، ویتامین ث و بتاکاروتن هستند. به طور متوسط بزرگسالان به چیزی در حدود ۱۵ میلی گرم ویتامین E و ۷۵ تا ۹۰ میلی گرم ویتامین C نیاز دارند. کم شدن دریافت هر دو این ویتامین ها در بدن یکی از دلایل اصلی ریزش موها هست.

ریزش موها به دلیل کمبود بیوتین

کمبود کدام ویتامین باعث ریزش مو میشود؟

اگرچه کمبود بیوتین در بدن بسیار نادر هست اما این کمبود میتونه دلیلی برای ریزش موها باشه. ویتامین B ولید کراتین که نوعی پروتئین ضروری برای موهاست در ارتباط بوده و کمبود ویتامین B و مشتقات آن میتونه مشکلاتی رو برای موها به وجود بیاره.

اگر حداقل 30 میکرو گرم بیوتین به طور روزانه مصرف نکنید شاید لازم باشه شورت پزشک از مکمل های بیوتین استفاده کنید تا از ریزش موها جلوگیری بشه.

ریزش موها به دلیل کمبود ویتامین دی

کمبود کدام ویتامین باعث ریزش مو میشود؟

ویتامین D تاثیر خیلی زیادی در رشد فولیکول های مو داره و برای رشد موها لازم و ضروری هست. در واقع میشه گفت یکی از اصلی ترین دلایل ریزش موها کمبود ویتامین دی در بدن هست. اگر بدن به اندازه کافی این ویتامین رو از مواد غذایی و نور افتاب دریافت نکنه، یزش مو مواجه خواهید شد و لازم هست که شورت پزشک، مکمل های ویتامین دی رو مصرف کنید.

نکته پایانی در رابطه یزش موها

اگر احساس می کنید ریزش موهاتون به دلیل هر یک از این کمبودهای ویتامین در بدن هست، بهتره که پزشک مراجعه کنید و وضعیت سلامت بدن رو بررسی کنید. علاوه بر این ریزش موها ممکنه در اثر تغییر در رژیم غذایی، استرس و اضطراب بیش از حد، عوارض دارویی و … باشه که لازم هست تمام این موارد رو بررسی کنید.

مطالب مرتبط:

کاهش ریزش مو، تقویت ریشه موها به روش خانگی

انواع مختلف ریزش مو و دلیل آن

درمان ریزش مو و مراقبت از مو وشهای خانگی

ترکیبی که ریزش مو را فوری قطع می کند – دستور

منبع

شاید دیگر مطالب
روژانرا هم دوست داشته باشید

کمبود کدام ویتامین باعث ریزش مو میشود؟


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟