جدیدترین مجله علمی پژوهشی «فقه مقارن» منتشر شد


جدیدترین مجله علمی پژوهشی «فقه مقارن» منتشر شد

دوازدهمین شماره مجله علمی، پژوهشی «فقه مقارن» از سوی دانشگاه مذاهب اسلامی منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، دوازدهمین شماره دوفصل‌نامه علمی، پژوهشی «فقه مقارن» با مقالاتی از اساتید و صاحبنظران حوزه و دانشگاه شیعه و اهل سنت و به مدیر مسئولی محمدحسین مختاری و سردبیری عابدین مؤمنی در زمینه مباحث و مسائل مستحدثه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی چاپ و منتشر شد.

سر مقاله این شماره از عابدین مؤمنی با موضوع «اجتهاد در اجتهاد» در فقه مقارن است.

همچنین مقالاتی از جمله؛ «بررسی آرای فقهی فریقین در مسائل اجتماعی شبیه سازی انسان» محمدحسین مختاری، مرتضی آقامحمدی، «ارزیابی اجتهاد عامی در دیدگاه ابن حزم» جلال جلالی‌زاده، نامیق نیریزی، «تأثیر مصلحت اجتماعی در حکم فقهی فرزندخواندگی در مذاهب اسلامی» سیدمحمدصادق موسوی، عبدالحمید طالبی چاپ شده است.

مالکیت معدن در فقه امامیه با رویکردی به دیدگاه فقهای مذاهب چهارگانه اهل سنت؛ کریم کوخایی‌زاده، قدرت‌الله نیازی، احمد رضوانی‌مفر، انصاف و معاملات اضطراری؛ سام محمدی، حسین خانلری بهنمیری، همایون مافی، امکان سنجی فسخ نکاح در فرض تخلف از شرط فعل در فقه اسلامی؛ شکیبا امیرخانی، عبدالله جوان، افزایش مهر پس از عقد نکاح در فقه مذاهب اسلامی و حقوق ایران؛ سید محمدمهدی قبولی درافشان از دیگر مقالاتی است که در شماره جدید این مجله منتشر شده است.

جدیدترین مجله علمی پژوهشی «فقه مقارن» منتشر شد

همچنین مقالاتی با عنوان وصیت واجب در احوال شخصیه کشورهای اسلامی؛علیرضا انتظاری نجف آبادی، سیامک قیاسی، بررسی جرم بغی در فقه مذاهب اسلامی و تطبیق آن با قوانین مجازات اسلامی،مجید وزیری، جبار محمدی بلبان آباد، بررسی تطبیقی نظریه ضرورت تبدیل سود غیرنقدی مضاربه به پول رایج در فقه مذاهب اسلامی، احمد مرتاضی، فهیمه امیری در این شماره آمده است. این مجله به صورت دو فصلنامه به صاحب امتیازی دانشگاه مذاهب اسلامی و مدیر مسئولی دکتر محمدحسین مختاری و سردبیری دکتر عابدین مؤمنی منتشر می‌شود و دارای رتبه «علمی ـ پژوهشی» است.

علاقه‌مندان می‌توانند لینک مجله را در نشانی http://fiqhemoqaran.mazaheb.ac.ir مشاهده کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!