جشنواره انیمیشن تهران؛ فرصتی برای جوانان و چالشی برای اساتید


جشنواره انیمیشن تهران؛ فرصتی برای جوانان و چالشی برای اساتید

سحرخیز معتقد است اسطوره های انیمیشن که کوله باری از جوایز مختلف دارند در جشنواره پویانمایی تهران ورک شاپ برگزار می کنند و یا داوری را به عهده دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «امیر سحرخیز» عصر امروز دوشنبه 16 اردیبهشت در نشست تخصصی جشنواره بین المللی انیمیشن تهران، چالش ها و فرصت ها که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: یکی از مسایلی که در جشنواره پویانمایی تهران به چشم می آید، این است که این جشنواره به لحاظ کیفی رشد خوبی داشته است؛ حضور آقای کریمی صارمی به عنوان دبیر جشنواره پویانمایی تهران نتیجه اش مشخص است؛ ایشان توانسته اند این جشنواره را کنترل کنند، برآورد کلی داشته باشند و دوره بعد جشنواره را بهتر برگزار کنند.

رییس هیئت مدیره صنف انیمیشن اظهار داشت: نوع برخورد بچه های انیمیشن در جشنواره های پویانمایی نسبت به جشنواره های فیلم و سینما متفاوت است. تمام بچه های انیمیشن تلاش می کنند که اثرشان به جشنواره پویانمایی تهران برسد؛ این نشان دهنده جایگاه این جشنواره در داخل کشور است. جشنواره پویانمایی تهران یک سری داور خارجی دارد، اسطوره های انیمیشن دنیا که کوله باری از جوایز مختلف دارند به بهانه جشنواره پویانمایی تهران به ایران آمدند و در این جشنواره یا ورک شاپ برگزار کردند یا داوری داشتند. از طرفی مخاطبان این جشنواره نسبت به کاری می کنند، شناخت دارند، علاقه مند هستند و آدم های به روزی هستند. در جشنواره هایی که با سر و صدا و صرف هزینه های بالا برگزار می شود آیا افراد شاخص دنیا در آن رشته حضور دارند؟

وی با بیان اینکه جشنواره پویانمایی تهران از اهداف کلان خود فاصله نگرفته، عنوان کرد: یکی از نکات مثبت این جشنواره آن است که دوره به دوره به روز شدن آن را شاهدیم. یکی از ویژگی های بچه های انیمیشن این است که آدم های به روزی هستند. امروزه بحث صنعتی و تجاری سازی انیمیشن مطرح است؛ این هم می تواند نکته مثبت و هم نکته آسیب جشنواره پویانمایی تهران باشد. ممکن بود اگر جشنواره پویانمایی وسیع نبود نتیجه بهتری حاصل می شد اما این هم ناگریز است.

سحرخیز خاطرنشان کرد: یک نکته ویژه جشنواره پویانمایی تهران این است که هر کس به نوعی به انیمیشن مرتبط است چه انیمیشن می سازد و چه تدریس می کند در این جشنواره حضور می یابد. این جشنواره برای نسل جدید فرصت است در حالی که برای اساتید چالش است. جشنواره پویانمایی تهران در دو دوره اخیر به صنعت انیمیشن خیلی توجه داشته است و تلاش شده که بازارهای خارجی را جذب کند. انیمیشن می تواند یکی از محصولات ارزآور و سودآور باشد. انیمیشن در نقطه پرش است. انیمیشن ایران به یک پختگی بسیار بالا رسیده که می تواند محصول جهانی تولید کند به شرطی که فعالان آن گرد هم جمع شوند. جشنواره پویانمایی تهران در دو دوره اخیر تلاش کرده که بخش اقتصادی جشنواره را تقویت کند.

پایان پیام/31

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادعای یک مقام اسرائیلی درباره مذاکرات آتش‌بس با حماس