قیمت زولبیا و بامیه در بجنورد افزایش ندارد


قیمت زولبیا و بامیه در بجنورد افزایش ندارد

بجنورد- ایرنا- رئیس اتاق اصناف بجنورد گفت: قیمت زولبیا و بامیه در این شهرستان بدون افزایش نسبت به ماه رمضان پارسال، هر کیلوگرم 130 هزار ریال تعیین شده است.

مهدی امیدوار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه زولبیا و بامیه معمولی در تمام قنادی ها کیلویی 130 هزار ریال عرضه می شود، اظهار داشت: قیمت این محصول با افزودنی هایی چون پودر پسته و نارگیل در قنادی های درجه 1 و 2 متفاوت خواهد بود.
وی با اشاره به درجه بندی قنادی ها بر اساس کیفیت بامیه تولیدی افزود: قیمت زولبیا و بامیه ممتاز با پودر پسته و نارگیل و زعفران در قنادی های درجه 1 به ازای هر کیلوگرم 170 هزار ریال و در قنادی های درجه 2 نیز 150 هزار ریال تعیین شده است.
وی در باره قیمت خرما در بازار نیز گفت: این محصول اکنون به ازای هر کیلوگرم، 70 تا 80 هزار ریال عرضه می شود.
رئیس اتاق اصناف بجنورد با بیان اینکه قیمت خرما بر اساس میزان عرضه و تقاضا است، گفت: در ماه مبارک رمضان تقاضا برای خرما افزایش می یابد و بر این اساس جلو صادرات آن گرفته شده است از این رو انتظار می رود قیمت آن متعادل شود.

* افزایش 2 برابری قیمت حلیم
مسئول بازرسی و نظارت اتاق اصناف بجنورد هم با اشاره به افزایش قیمت حلیم در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: قیمت این فرآورده به ازای هر کیلوگرم، 140 هزار ریال مصوب شده است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه در رمضان گذشته، قیمت هر کیلوگرم حلیم، 80 هزار ریال بود، افزود: به علت افزایش قیمت گوشت و سایر مواد اولیه، قیمت حلیم امسال حدود 2 برابر شده است.
مسئول بازرسی و نظارت اتاق اصناف بجنورد خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند گزارش هر گونه تخلف و گران فروشی را به سامانه 141 منعکس کنند.

* قنادان خواستار افزایش قیمت زولبیا بودند
رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی پزان بجنورد هم با تاکید بر لزوم افزایش قیمت زولبیا و بامیه، گفت: امسال هزینه های کارگری، آرد، شکر و روغن به طور چشمگیری افزایش یافته و به همین لحاظ، قنادان خواستار افزایش قیمت زولبیا و بامیه بودند اما با آن موافقت نشد.
علی رحمتی اظهار داشت: برای تنظیم بازار این محصول قرار است شکر، روغن و آرد میان قنادان توزیع شود که تا کنون تنها شکر را دریافت کرده ایم.
بر اساس این گزارش، سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی پیش از این اعلام کرده بود برای تنظیم بازار و کنترل قیمت زولبیا و بامیه، 200 تن روغن، 256 تن آرد و 455 تن شکر برای قنادان استان تامین و توزیع می شود.
به گزارش ایرنا، بازرسی های ویژه ماه رمضان در قالب گشت های مشترک از دیروز آغاز شده است که این طرح تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.
7185/5132

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!