استان مرکزی رتبه نخست کمک به سیل زدگان را کسب کرد


استان مرکزی رتبه نخست کمک به سیل زدگان را کسب کرد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: این استان بر اساس آمارهای وزارت کشور و ستاد بحران رتبه نخست کمک به مناطق سیل زده را کسب کرده است.

به گزارش ایرنا، سید « علی آقازاده » شامگاه دوشنبه در دومین همایش رؤسای اتحادیه های صنفی اراک افزود: 80 تا 90 درصد کمک های استان مرکزی به مناطق سیل زده توسط اصناف و تولید کنندگان استان تامین و ارسال شد.
وی با یادآوری انتخاب استان مرکزی به عنوان استان معین لرستان ادامه داد: چهار هزار و 500 واحد مسکونی در سیل اخیر در این استان دچار آسیب شده است که علاوه بر بازسازی این واحدها استان وظیفه دارد در بازسازی واحدهای تخریب شده استان لرستان نیز مشارکت داشته باشد.
استاندار مرکزی گفت: 110 هزار واحد تجاری و مسکونی استان لرستان در سیل اخیر دچار آسیب و یا تخریب شده است.
آقازاده یاد آور شد: اصناف کشور و استان مرکزی در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی حضور پررنگ داشته اند و اکنون نیز با توجه به تحمیل جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور نیاز است پشت سر مقام معظم رهبری و همراه و همگام با مردم و مسئولان در این صحنه نیز حضور فعال داشته باشیم.
وی ادامه داد: ملت ایران اسلامی همانند گذشته با صبر و استقامت و اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی دشمن پیروز شده و این صحنه را نیز با موفقیت پشت سر می گذارد.
استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: ایران اسلامی همواره به تمامی تعهدات خود پایبند بوده و تا کنون به هیچ کشوری تجاوز نکرده و همواره در سختی ها و مشکلات در کنار مردم سایر کشورهای منطقه بوده است.
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی نیز در این همایش گفت: 12 میلیارد ریال توسط اصناف این استان به مردم سیل زده کشور کمک شده است.
« جمشید زند » افزود: اصناف استان مرکزی آمادگی دارند در راستای تنظیم بازار سال جاری تمامی کالاهایی که توسط دولت ارایه می شود، بدون دریافت سود در اختیار مردم قرار دهند.
وی ادامه داد: دومین همایش رؤسای اتحادیه های صنفی اراک با هدف تنظیم بازار ماه مبارک رمضان و ارایه مشکلات واحدهای صنفی استان برگزار شد.
57 هزار صنف مختلف زیر نظر 173 اتحادیه صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
1955/3075

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!