استان های معین امور اجرایی مراسم اربعین را برعهده می گیرند


استان های معین امور اجرایی مراسم اربعین را برعهده می گیرند

تهران- ایرنا- رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی در سومین جلسه این ستاد بر لزوم تعیین زمین ثابت در مرزهای داخلی کشور تاکید کرد و گفت: تلاش داریم استان های معین را به گونه ای ساماندهی کنیم که کار امور اجرایی مراسم اربعین را بر عهده بگیرند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سومین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی امروز- سه شنبه- به ریاست «حسین ذوالفقاری» و با حضور «مهدی جمالی نژاد» معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی، «شهریار حیدری» دبیر ستاد اربعین و اعضای ستاد و استانداران استان های معین با دستور کار بحث و تبادل نظر درخصوص موضوعات کلی دستورالعمل مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی ستاد مرکزی و ستادهای استانی در سال 98 برگزار شد.
رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی در این جلسه بر لزوم تشکیل کمیته های متناظر ستاد مرکزی در استان ها و راه اندازی ستادهای شهرستانی و استانی و تقویت آنها در جهت پرهیز از موازی کاری، برنامه ریزی، هماهنگی، اجرا و نظارت بر اساس اصول و سیاست های اجرایی ستاد مرکزی اربعین و ساماندهی مرزهای ورودی و خروجی زمینی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها تاکید کرد.
ذوالفقاری با تاکید بر تعیین زمین ثابت در مرزهای داخل کشور برای استان های معین خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم به تدریج استان های معین را به گونه ای ساماندهی کنیم که به صورت مستقل امداد، غذا، اسکان و به صورت کلی امور اجرایی را عهده دار شوند و به نوعی کار اجرایی دستگاه های ملی را تعدیل کنیم.
وی در ادامه مستندسازی مراسم اربعین از طریق کمیته اطلاع رسانی و همچنین پیمایش و نظرسنجی از زائران حسینی با همکاری سازمان ها و نهادهای مختلف و تکمیل زیرساخت ها را از موارد مورد اهمیت در دستورالعمل دانست.
وی ابراز امیدواری کرد با اقدامات انجام شده و تشکیل ستادهای استانی شاهد برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم در اربعین 98 باشیم.
سیام*3061**1336

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان