تسهیلات معادن طلای خوسف به زودی تعیین تکلیف می شود


تسهیلات معادن طلای خوسف به زودی تعیین تکلیف می شود

شهرکی در خصوص تسهیلات معادن طلای شادان، کودکان و خونیک خوسف گفت: این طرح ها جزء طرح های ملی بوده و در این خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار شده این سه طرح ویژه را به وزارت کار معرفی کند تا از محل اعتبارات 30 درصد ملی به زودی تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «داوود شهرکی» امروز پنج شنبه (19 اردیبهشت) در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان خوسف، اظهار داشت: شهرستان خوسف دارای سه معدن مهم طلاست که می توان این منطقه را قطب طلای شرق کشور نامید.

پروژه بزرگ نساجی خوسف به طور قطعی اجرا خواهد شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با اشاره به پروژه بزرگ نساجی خوسف، این طرح را جزء طرح های مهم اشتغالزای شهرستان برشمرد و افزود: اجرای این طرح در شهرستان قطعی خواهد شد.

شهرکی گفت: امیدواریم طرح بزرگ پوشاک خوسف و کارخانه پروفیل و درب و پنجره یو پی وی سی شهرستان قاین هم به زودی افتتاح شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 21 میلیارد تومان در راستای اجرای طرح های شهرستان خوسف در نظر گرفته شده بود، گفت: اعتبارات شهرستان خوسف در طول 10 سال اخیر بی سابقه بوده که بخشی از پروژه ها اجرا شده است.

شهرکی افزود: وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت تامین زیرساخت های صنعت و معدن است که باید طبق برنامه پیش رفت و تمام معادن در خصوص معادن خود پیش بینی و زمان بندی برنامه ها را داشته باشند و طرح های ضروری مانند طرح توسعه زیست محیطی را حتما لحاظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه استان برای ایجاد سرمایه گذاری آنچه که در توان دارد را عملیاتی می کند و پروژه های صنعتی بزرگ که در پیش بینی برنامه های استان نبوده، هم اکنون نیاز به زیرساخت های بیش تری دارند، که باید در برنامه های آتی استان پیش بینی شود؛ تا هم استان و هم شهرستان ها شاهد توسعه اقتصاد در منطقه خود باشند.

منابعی برای روستاهای جوار معادن خوسف در نظر گرفته شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: شهرستان خوسف به لحاظ نزدیکی به استان و دسترسی به امکانات خوب و قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی و وجود معادن بسیار؛ شهرستان مستعد و قوی است که باید هرچه زودتر معادن آن فعالیت های خود را بیشتر کنند.

شهرکی در خصوص روستاهای جوار معادن شهرستان خوسف، گفت: با هماهنگی فرمانداری، صنعت، سازمان معدن و تجارت استان، منابعی را برای این روستاها تقبل کرده تا آب این روستاها تامین شود.

وی ادامه داد: بالغ بر 600 میلیون تومان قرارداد همکاری با آب و فاضلاب روستایی برای تامین آب روستاهای جوار معادن منعقد شده تا این روستا از زیرساخت های مورد نیاز بهره مند شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی افزود: در حوزه راه های روستاهای دارای معادن، با اداره کل پایانه ها جلساتی داشته ایم که در برنامه تدوین راه ها، به بهسازی راه های روستاهای معدن دار کمک کنیم؛ که امیدواریم در کنار تامین مالی سرمایه گذاران و اجرای به موقع پروژه ها فرصتی برای توسعه اقتصادی استان فراهم شود.

شهرکی گفت: در استان های برخوردار اصرار بر جذب سرمایه دار نبوده، ولی خراسان جنوبی استانی غیربرخوردار بوده و اصرار بر جذب سرمایه گذار است و در خصوص تامین زیرساخت ها، دستگاه های مختلف همکاری های زیادی دارد چراکه استان اهتمام جدی برای جذب سرمایه گذار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه اکتشاف در استان اقدامات خوبی انجام شده و مناطق مستعد شناسایی شده، گفت: اگر نتایج مطالعات اکتشافی و معادن عرضه نمی شود، به این دلیل است که عرضه مطالعات اکتشافی و نتایج آن اگر فرا آزاد شود؛ ارزش خود را از دست می دهد؛ چرا که سرمایه گذارانی که شاید سرمایه گذار نباشند اطلاعات را جزء اقدامات خود عرضه می کنند، لذا این مطالعات به مزایده گذاشته می شود و هرکس که برنده این مزایده ها می شود، این اطلاعات، به عنوان بخشی از کارهای انجام شده در اختیار وی قرار می گیرد.

صنعت و معدن زیرساخت های معدن طلای شادان را تقبل می کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی یادآور شد: در حوزه معدن، شهرستان خوسف دارای معادن بسیار قوی است و در حوزه زیرساخت های معادن طلای شادان؛ صنعت و معدن به عنوان یک نهاد دولتی، زیرساخت ها را تقبل می کند.

شهرکی افزود: رشد فعالیت های معدنی و ذخایر خوبی که در این چند سال در شهرستان خوسف داشته ایم، متناسب با پیش بینی های قبلی نبوده و هم اکنون پیش بینی می شود، شهرستان خوسف ذخایر خوبی به لحاظ مس هم داشته باشد که به محض اعلام نتایج قطعی، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: تقاضای سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان رشد خوبی داشته و رشد خوب این سازمان در صدور پروانه های اکتشاف در استان و صدور مجوزهای تاسیس، نشان دهنده این است که فضای استان فضای همکاری تمامی دستگاه ها بوده است.

شهرکی در خصوص تسهیلات معادن طلای شادان، کودکان و خونیک خوسف گفت: این طرح ها جزء طرح های ملی بوده و در این خصوص وازرت صنعت، معدن و تجارت قرار شده این سه طرح ویژه را به وزارت کار معرفی کند تا از محل اعتبارات ۳۰ درصد ملی به زودی تعیین تکلیف شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: خراسان جنوبی جزء پنج استان برتر در زمینه رشد تقاضای سرمایه گذاری بوده که امیدواریم در سال رونق تولید بتوانیم موانع تولید را برطرف کنیم.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند