نرخ بیکاری شهری استان تهران 12.6 درصد اعلام شد


نرخ بیکاری شهری استان تهران 12.6 درصد اعلام شد
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نرخ بیکاری شهری این استان در سال ۹۷ را ۱۲.۶ درصد و نرخ بیکاری روستایی را ۷.۲ درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مسعود افشین روز شنبه با اعلام این خبر افزود: در سال ۱۳۹۷ جمعیت استان تهران ۱۳ میلیون و ۶۳۶ هزار نفر بوده که از این تعداد جمعیت حاضر در سن کار ۱۱ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۹۷۷ نفر (جمعیت بالای ۱۰ سال) اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها، از این رقم چهار میلیون و ۶۱۳ هزار و ۱۹ نفر جمعیت فعال (۳۹.۸ درصد) و ۶ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۹۵۸ نفر جمعیت غیرفعال (۶۰.۲ درصد) بوده اند که جمعیت غیرفعال را افراد محصل و خانم های خانه دار و افرادی که درآمد بدون کار دارند تشکیل می دهند.

افشین اظهار داشت: تعداد افراد بیکار در استان تهران در سال گذشته ۵۶۴ هزار و ۶۹۵ نفر (۱۲.۲ درصد) و افراد شاغل ۴ میلیون و ۴۸ هزار و ۳۲۴ نفر (۸۷.۸ درصد) بوده که نرخ بیکاری استان تهران در سال قبل در شهری ۱۲.۶ و در روستایی ۷.۲ درصد اعلام شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: نرخ بیکاری این استان بر اساس همین آمار در سال ۹۷، ۱۲.۲ درصد اعلام شده که این رقم در سال ۹۶ به ۱۱ درصد می رسید.

وی یادآورشد: نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله ۲۹.۳ درصد و جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال ۲۵.۲ درصد است.

افشین اعلام کرد: ۱۹.۲ درصد افراد شاغل این استان در بخش عمومی و ۸۰.۸ درصد در بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند.

نرخ بیکاری عبارت از نسبت جمعیت بیکار به جمعیت فعال ضرب در ۱۰۰ است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟