تولید شکر سفید در کارخانه قند شاهرود آغاز شد


تولید شکر سفید در کارخانه قند شاهرود آغاز شد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: تولید شکر سفید با ایجاد اشتغال برای 220 نفر در کارخانه قند شاهرود آغاز شد.

محمدباقر منوچهری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هر ساله با پایان فصل برداشت چغندر قند از مزارع استان سمنان ، برنامه تولید شکر از ابتدای مهر تا پایان ماه بهمن در کارخانه قند شاهرود انجام می شد، امسال با حمل شکر خام، فرایند این کارخانه از تولید فصلی به تولید دایمی تبدیل شد.
وی خاطر نشان کرد: سفارش بیش از 27 هزار تن شکر خام برای تبدیل این مواد به شکر سفید در کارخانه قند شاهرود ثبت شده است و عملیات انتقال آن از بنادر کشور به استان سمنان در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ادامه داد: این کارخانه ظرفیت تولید روزانه 500 تن شکر سفید را دارد که با برنامه ریزی اصولی می توان اشتغال پایدار در این بخش از اقتصاد استان فراهم کرد.
منوچهری تصریح کرد: شکر سفید برای تنظیم بازار و مصرف خانوار، اصناف و صنایع کاربرد دارد.
وی اضافه کرد: تولید شکر در استان سمنان یکی از ظرفیت های مهم برای کاهش بیکاری است که با تلاش مسئولان می توان برای بهره وری بیشتر از این بخش گام برداشت.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ظرفیت کاشت و تولید چغندر قند در شرق استان سمنان قابل توجه است که با اجرای طرح توسعه ای در کارخانه قند شاهرود می توان این منطقه را به قطب تولید شکر سفید در کشور تبدیل کرد.
به گزارش ایرنا، سالانه چهارهزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های شاهرود و میامی زیرکشت چغندر قند می رود و 150 تا 200 هزارتن محصول از این اراضی تولید می شود.
استان سمنان 45 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در 198 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی دارد.
7339/6103


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان