چرخه اقتصاد روستایی و عشایری شیروان نمایش داده می شود


چرخه اقتصاد روستایی و عشایری شیروان نمایش داده می شود

بجنورد- ایرنا- فرماندار شیروان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در آینده ای نزدیک بازارچه فروش محصولات دامی و لبنی در روستای بیگان این شهرستان راه اندازی می شود تا چرخه اقتصاد روستایی و عشایری به نمایش گذاشته شود.

امین رضا مرآتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون این طرح در شرکت تعاونی دهیاران سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه شیروان ثبت و جانمایی شده است که با ایجاد آن آینده اقتصادی خوبی برای این شهرستان رقم خواهد خورد.
وی گفت: در گام اول برای 40 غرفه محصولات دامی و لبنی شیروان با اعتبار 30 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که بسترسازی آن از سوی مسئولان مربوطه صورت می گیرد و بخش خصوصی آن را آماده خواهد کرد.
مرآتی افزود: براساس سیاست گذاری های انجام شده و در راستای حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان که روستاهای اطراف محصولات خود را به صورت مستقیم با حذف واسطه و با قیمت مناسب جهت رفاه شهروندان عزیز در این بازارچه ارائه خواهند کرد که قطعا دامداران هم از این طرح استقبال خوبی خواهند کرد چرا که درآمدزایی و توسعه اقتصادی خوبی را به همراه خواهد داشت.
نماینده عالی دولت در شیروان با اشاره به رتبه نخست این شهرستان در تولید شیر، گوشت ماهی، مرغ و قرمز در سطح خراسان شمالی گفت: این شهرستان سالانه با 9 هزار و 754 تن گوشت مرغ 65 درصد از تولید استان، با 4 هزار و 52 تن گوشت قرمز 21 درصد تولید استان و با 652 تن ماهی 31 درصد تولید استان را به خود اختصاص داده است.
این شهرستان که در 60 کیلومتری شرق بجنورد واقع است که با 500 هزار راس دام سبک و سنگین یکی از قطب های دامپروری محسوب می شود.
7186/ 6042



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سامانه 124 شمیرانات افتتاح شد