برای گره گشایی واحدهای صادرات محور اقدام شود


برای گره گشایی واحدهای صادرات محور اقدام شود

سمنان- ایرنا- رییس اتحادیه صادرکنندگان اتاق بازرگانی سمنان گفت: اگر برای توسعه و گره گشایی واحدهای صادرات محور استان در سال جاری اقدام نشود در آینده نزدیک با چالش بیکاری در سمنان مواجه خواهیم بود.

سعید ترکمان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صادرکنندگان استان سمنان به دلیل تحریم های اقتصادی و فشارهای خارجی در تولید، حمل و صادرات کالا شرایط سختی را می گذارنند.
وی بیان کرد: به دلیل تحریم های اقتصادی، روز به روز به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی صادرات محور استان سمنان افزوده می شود.
وی خاطر نشان کرد: اتخاذ راهبرد آرایش جنگی اقتصادی از سوی مسئولان رویکرد پسندیده ای است که با تلاش دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی باید آن را اجرا کرد.
رییس اتحادیه صادرکنندگان اتاق بازرگانی سمنان ادامه داد: بخش قابل توجهی از صادرات کالا از سمنان به صورت خُرد به کشورهای همسایه انجام می شود که باید با رایزنی برای رفع مشکلات صادرات کالا از جمله تسریع در انتقال پول اقدام شود.
ترکمان اضافه کرد: در این شرایط اقتصادی لازم است مسئولان دستگاه های اجرایی به سراغ صنعتگران بیایند و مدیران دولتی با تلاش بیشتر برای رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی انرژی بیشتری بگذارند.
وی تصریح کرد: نوسان های قیمت ارز و فشارهای اقتصادی مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان ایجاد کرده که امیدواریم با تجربه اندوزی از تحریم های گذشته مشکلات بنگاه های اقتصادی دوچندان نشود.
رییس اتحادیه صادرکنندگان اتاق بازرگانی سمنان گفت: تحریم ها صدها مشکل ریز و درشت برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان به وجود آورده که امیدواریم این مشکلات هرچه سریع تر برطرف شود.
به گزارش ایرنا، میزان صادرات کالا از سمنان از ابتدای فروردین 98 تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دستکم 40 درصد افزایش یافته است.
میزان درآمد ارزی صادرات کالا از سمنان در سال گذشته دستکم 350 میلیون دلار بوده است.
7339/7408


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سامانه 124 شمیرانات افتتاح شد