خدا را با اسماء حسنی بخوانید تا دعای‌تان مستجاب شود


خدا را با اسماء حسنی بخوانید تا دعای‌تان مستجاب شود

حجت الاسلام اعتمادیان با بیان اینکه خدا 99 اسم حسنی دارد، گفت: او را به اسماء الهی بخوانید که دعای شما مستجاب شود. خداوند در رحمانیت خود اهل حساب و کتاب نیست به همه روزی می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «اعتمادیان» یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد جامع غدیرِ سیدخندان به سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند ۹۹ اسم حسنی دارد او را به اسماء الهی بخوانید که دعای شما مستجاب شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جواز ورود به بهشت احصاء اسماء حسنی الهی است، تصریح کرد:‌ ارتباط معرفتی با این اسماء الهی اهمیت زیادی دارد، بررسی کنیم که درباره اسماء الهی تا چه میزان اطلاعات و شناخت داریم.

حجت الاسلام اعتمادیان در تبین دو صفت «رحمن» و «رحیم»، اظهار کرد: وظیفه والدین به ویژه شیعه انتخاب نام نیک برای فرزندان است که همه عمر زیبا باشد. نام گذاری فرزندان به رحیم مناسب است اما ائمه معصومین(ع) فرمودند نام رحمن را بر فرزندان خود انتخاب نکنید زیرا رحمن صرفا صفت خاص برای خداوند است.

وی اضافه کرد:‌ رحیم از اسماء الهی است که در آن خداوند رحمت خاص خود را مخصوص مومنان قرار داده اما در صفت رحمن، روزی او به بندگان اعم از خوب و بد روزی می رسد.

وی با بیان اینکه انسان در ارتباط با دیگران اهل حساب و کتاب است، ابراز کرد:‌ خداوند در رحمانیت خود اهل حساب و کتاب نیست به همه روزی می دهد.

حجت الاسلام اعتمادیان با بیان اینکه در آیه آخر سوره مبارکه «رحمن» خداوند عبادالرحمن را با صفات خاصی خطاب قرار داده است، تاکید کرد: برخی بندگان خاص خداوند صفاتی را در خود متجلی می کنند که عبادالرحمن می شوند. عبادالرحمن در همه زمینه های مادی حتی انفاق، اهل اسراف نیستند.

استاد حوزه علمیه افزود: اگر کسی از ذکر رحمن اعراض کند از همه طرف همواره شیطانی دائمی بر او مسلط می شود، ای کسانی که برای دو روز زندگی دنیا از ذکر رحمن روی گردانی می کنید آیا خدایی که تمام مخلوقات این عالم از رحمت او بهره می برند، سزاوار ذکر نیست.

وی با بیان اینکه زندگی همواره همراه با رنج و سختی است، گفت: اگر کسی با وجود سختی های زندگی شاکر الهی شد، او بندگی حقیقی را به جا آورده است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی